دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1402 - 13:57

جراحی بینی در خانم‌های مسن

جراحی بینی در خانم‌های مسن
تقریبا می‌توان جراحی بینی را یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در ایران و جهان دانست که هر روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. این جراحی در میان خانم‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ به طوری که جراحی بینی در خانم‌های مسن نیز رواج دارد.
کد خبر : 865771

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم وفناوری آنا، تقریبا می‌توان جراحی بینی را یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در ایران و جهان دانست که هر روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. این جراحی در میان خانم‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ به طوری که جراحی بینی در خانم‌های مسن نیز رواج دارد. تغییرات ناشی از افزایش سن باعث به وجود آمدن خصوصیات جدید در افراد مسن می‌شود که باعث تفاوت جراحی بینی این افراد نسبت به جوانان خواهد شد. در ادامه بیشتر به نحوه این جراحی در خانم‌های مسن خواهیم پرداخت.

علل جراحی بینی در افراد مسن

معمولا در اثر افزایش سن تغییراتی در پوست و بافت رخ می‌دهد که منجر به بد فرمی بینی می‌گردد؛‌ این تغییرات در قسمت غضروفی بینی برجسته‌ترند. همچنین میزان چربی زیر پوست کاهش یافته و زاویه میان لب و بینی کاهش پیدا می‌کند.  بنابراین در افراد مسن بیشتر شاهد شل شدگی و افتادگی نوک بینی هستیم. از طرفی برخی افراد به صورت مادرزادی یا تحت تاثیر حوادث از فرم بینی خود رضایت ندارند و بنا به دلایلی در این زمان شرایط جراحی بینی را دارند.

انجام جراحی بینی در خانم‌های مسن در صورتی که مشکل پزشکی خاصی وجود نداشته باشد و توسط جراح تایید شود،‌ بلامانع است. با این حال ممکن است روند جراحی و خصوصا مراقبت‌های بعد از عمل به منظور حفظ سلامت زیباجویان تغییر کند بنابراین بهتر است حتما با یک جراح خوب بینی مشورت کنید. (مشاوره با جراح بینی زن)

آیا بالا رفتن سن در مسدود شدن راه تنفسی نقش دارد؟

یکی از تغییراتی که در اثر افزایش سن ممکن است در اکثر افراد به وجود بیاید، احتمال انسداد راه تنفسی بینی است. این انسداد علاوه بر اینکه در تنفس و حتی صحبت کردن اختلال ایجاد می‌کند، بر کیفیت خواب نیز تاثیرگذار است. به همین دلیل جراحی بینی در برخی افراد مسن به منظور بهبود تنفس و اصلاح راه‌های تنفسی انجام می‌شود. بنابراین جراحی بینی در خانم‌های مسن ممکن است جنبه درمانی داشته باشد.

با جراحی بینی می‌توان تنفس را بهبود بخشید و احتمال به وجود آمدن مشکلاتی مثل اختلال خواب،‌ مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی و حتی سکته را کاهش داد.

ویژگی بینی افراد مسن و تاثیر آن بر نتیجه جراحی بینی

جراحی بینی در خانم‌های مسن نسبت به آقایان بیشتر انجام می‌شود که هدف آن رسیدن به اهداف زیبایی و فرم دلخواه بینی است؛ چرا که معمولا بانوان با افزایش سن بیشتر نسبت به فرم بینی خود احساس نارضایتی دارند. اما بینی افراد مسن ویژگی‌های خاصی دارد که باعث می‌شود تا نتیجه جراحی تغییر کند.

ویژگی‌هایی مثل نازک بودن پوست بینی،‌ افتادگی نوک بینی، ضعیف بودن اسکلت و غضروف بینی، شل شدن پوست و کاهش چربی‌های زیر پوست با افزایش سن دیده می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که جراحی بینی در این افراد با مشکلاتی مثل عدم امکان تغییر گسترده بینی همراه باشد. بنابراین افراد مسنی که برای جراحی بینی اقدام می‌کنند، بهتر است انتظارات خود از نتیجه جراحی را با موارد موجود هماهنگ کنند.

از سویی دیگر، بدن افراد مسن کلاژن سازی و ترمیم بافتی ضعیف‌تری دارد. بنابراین  این افراد اگر قصد جراحی بینی دارند، باید مراقبت‌های بعد از عمل را بیشتر رعایت کنند و انتظار بهبودی کندتری را داشته باشند.

تکنیک جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در خانم‌های مسن نسبت به آقایان متفاوت است که این تفاوت در جوانان نیز وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت که تکنیک به کار رفته برای جراحی بینی افراد مسن نسبت به جوانان تفاوت شاخصی ندارد و به شرایط کلی فرد، ساختار بینی و انتظارات او از جراحی بستگی دارد. تکنیک‌های جراحی باز و بسته در این افراد نیز کاربرد دارد؛ زیباجویانی که به تغییرات ساختاری کمتری احتیاج دارند و تنها برای رفع نواقص بینی اقدام به جراحی می‌کنند،‌ می‌توانند از تکنیک جراحی بسته بهره‌مند شوند.

جراحی بینی در افراد مسن باید به گونه‌ای انجام شود که از نظر عملکردی نیز بینی را پشتیبانی کرده و در کنار بهبود فرم، عملکرد بینی را نیز بهبود بخشد. همچنین رفع افتادگی بینی در افراد مسن معمولا یکی از اولویت‌های جراحی بینی است. ضمنا مداخله در سوراخ‌های بینی از دیگر اهداف حائز اهمیت جراحی بینی در خانم‌های مسن می‌باشد.

تکنیک جراحی بینی در افراد مسن باید به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب را به بافت و ساختار آن وارد کند. چرا که این افراد آسیب پذیرتر بوده و سخت‌تر بهبود می‌یابند. بنابراین جراح سعی می‌کند با کاهش آسیب به بافت‌ها و همچنین دقت بیشتر نسبت به مداخله در قسمت‌های حساس، عوارض جراحی را کاهش دهد.

جراحی بینی در خانم‌های مسن

حداکثر تا چه سنی می‌توان جراحی بینی انجام داد؟

معمولا اغلب افرادی که عمل زیبایی بینی را انجام می‌دهند،‌ در سنین جوانی اقدام می‌کنند. جوانان حساسیت بیشتری بر روی زیبایی چهره خود دارند و به همین دلیل تمایل دارند که هرچه سریع‌تر جراحی بینی را تجربه کنند. اما جراحی بینی در سنین کمتر از 18 سالگی توصیه نمی‌شود و اغلب سن 20 تا 50 سالگی بهترین زمان برای انجام آن محسوب می‌شود.

 با افزایش سن ترمیم بافت‌ها و بهبود بعد از جراحی با مشکلاتی همراه است؛ به همین دلیل به احتمال زیاد افرادی که بیشتر از 60 سال سن دارند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نباشند. از سویی دیگر بعد از 60 سالگی نمی‌توان تغییرات زیادی در فرم بینی ایجاد نمود و به همین دلیل رضایت از جراحی کاهش می‌یابد. البته جراحان برای جراحی بینی در خانم‌های مسن از ترفندهای خاصی استفاده می‌کند تا این افراد نیز به انتظارات خود از جراحی نزدیک شوند.

لازم به ذکر است گاهی ممکن است در سنین بالاتر و یا کمتر به دلایلی همچون شکستگی بینی ، جراحی انجام شود زیرا در چنین شرایطی فورا باید برای درمان شکستگی بینی اقدام شود.

مزایای جراحی بینی در سن بالا

اگرچه جراحی بینی در سن بالا عوارض و سختی‌هایی در پی دارد، اما همواره مزایایی نیز به همراه خواهد داشت. بهبود اعتماد به نفس که ناشی از افزایش زیبایی بینی و چهره ایجاد می‌شود، تنها یکی از این مزایای آن ست. مهم‌ترین مزایای جراحی بینی در خانم‌های مسن شامل:

رفع افتادگی و قوز بینی 

بهبود کیفیت تنفس و خونرسانی

افزایش کیفیت خواب

 برطرف شدن کاهش زاویه بین لب و بینی که در اثر افزایش سن اتفاق می‌افتد

  احساس جوانی و نشاط بیشتر

جراحی بینی در خانم‌های مسن

چرا در افراد مسن کبودی بیشتر است؟

معمولا پس از جراحی بینی در افراد مسن، بیشتر شاهد کبودی و تورم هستیم. همانطور که گفتیم دوره نقاهت نیز بعد از جراحی بینی در افراد مسن سخت‌تر و طولانی‌تر است. علت این مسئله تغییرات فیزیولوژیک بدن افراد مسن است. از آنجایی که با افزایش سن پوست نازک‌تر می‌شود و تولید کلاژن پوست کاهش می‌یابد، ترمیم پوست بعد از جراحی سخت‌تر خواهد شد. از طرفی این افراد عروق خونرسانی کمتری به بافت دارند و به همین دلیل کبودی گسترده‌تر است. البته با رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی و یک سری نکات مثل استفاده از کمپرس سرد می‌توان به بهبود کبودی‌ها کمک کرد.

جمع بندی

جراحی بینی در خانم‌های مسن به جز دوره نقاهت طولانی‌تر، تفاوت چندانی با افراد جوان ندارد. از این رو توصیه می‌شود افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند اما نسبت به سن خود نگران هستند، سریع تصمیم نگیرند و در این باره با پزشک متخصص مشورت کنند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دکتر نسرین راستا جراح بینی در تهران مراجعه کنید و سوالات و تجربیات خود را مطرح کنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب