دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1402 - 15:10

انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی

انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی
برای این که بتوان یک آشپزخانه صنعتی بزرگ و حرفه ای ایجاد کرد، باید به درستی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شد و هر یک از دستگاه هایی که لازم است را تهیه کرد.
کد خبر : 865600

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای این که بتوان یک آشپزخانه صنعتی بزرگ و حرفه ای ایجاد کرد، باید به درستی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شد و هر یک از دستگاه هایی که لازم است را تهیه کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با این تجهیزات ضروری و مهم آشپزخانه های بزرگ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

هود صنعتی

هود صنعتی یکی از مناسب ترین و پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. این دستگاه برای به دام انداختن دود، بخار غذا، گازهای سوخته مضر در اثر سرخ کردن غذا و سایر چربی های حاصل از پخت و پز و هدایت آن به سمت فن سانتریفیوژ کاربرد دارد. استفاده از هود صنعتی باعث می شود تا کیفیت هوای آشپزخانه افزایش پیدا کند و دمای محیط کاهش یابد؛ در نتیجه افرادی که در آشپزخانه مشغول به فعالیت هستند، کمتر اذیت می شوند.

از جمله کسانی که از این هود استفاده می کنند، افرادی هستند که دارای آشپزخانه بزرگ صنعتی، رستوران، هتل، کترینگ، فود کورت، کافی شاپ، فست فود و کارخانه پخت غذا هستند. هود صنعتی در انواع هود صنعتی مرکزی، هود دیواری، هود ذوزنقه، هود مکعبی، هود تک جداره، هود دو جداره در بازار به فروش می رسند که شما می توانید بنا بر کارایی خاص خود در آشپزخانه و نیازی که به آن دارید، انواع این هود ها را خریداری کنید.برای اطلاع از قیمت و خرید هود صنعتی می توانید به فروشگاه استیل ورک مراجعه کنید .

ماشین ظرفشویی صنعتی

تمام آشپزخانه های صنعتی و همچنین سرویس هایی که خدمات غذایی ارائه می دهند، مانند رستوران، هتل، فست فود، بیمارستان و غیره به یک ماشین ظرفشویی صنعتی نیاز دارند تا بتوانند در کمترین زمان و با سرعت بالا ظرف های کثیف را بشویند. مدل های متفاوتی از ماشین های ظرفشویی صنعتی در بازار موجود است که هر کدام از آن ها مناسب با نوع خاصی از آشپزخانه ها است و براساس تعداد افرادی که در طول شبانه روز در آن جا غذا میل می کنند، ظرفیت ماشین ظرفشویی متفاوت است.

در کل ماشین های ظرفشویی صنعتی در انواع مدل های زیر کانتری، هود تایپ، ریلی و لیوان شور در بازار موجود هستند. ماشین ظرفشویی زیر کانتری می تواند هر یک ساعت به شستشو 540 تکه ظرف بپردازد. ماشین ظرفشویی هود تایپ که به آن نیمه اتوماتیک هم می گویند، 1200 تکه ظرف را در یک ساعت می شوید. ماشین ظرفشویی ریلی یا تونلی می تواند تا 2000 تکه ظرف را در طول یک ساعت بشوید.

تجهیزات سلف سرویس

تجهیزات سلف سرویس از جمله تجهیزاتی است که در سرویس دهی غذا و سایر خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. در رستوران هایی که تجهیزات سلف سرویس قرار می گیرد، مشتریان می توانند از منویی که در اختیارشان قرار می گیرد، غذا یا غذاهای مورد نظر خود را، خودشان انتخاب کنند. در خط سلف سرویس مشتری با انواع آپشن های غذایی و دورچین و سایر مخلفات مورد نظر روبرو است و می تواند هر آن چه را که نیاز دارد، در بشقاب خود قرار دهد.

لوازمی که برای تجهیزات سلف سرویس لازم است، میز سالاد بار سرد، میز سالاد بار گرم، یخچال و میز سالاد بار، کانتر سلف سرویس، کانتر قاشق و چمگال، کانتر تهیه آش، بنماری و یخچال نوشیدنی ها است. البته به انتخاب و سلیقه صاحبان رستوران و خط سلف سرویس می توان تجهیزات و لوازم دیگری هم به این خط ضافه کرد. به عنوان مثال می توانید یک کانتر گرم و یک کانتر سرد مخصوص و یا مشترک و یا هات بنماری به این خط اضافه کرد. برخی هم چون فضای بیشتری در اخیاز دارند و قصد دارند حرفه ای تر و بیشتر مورد پسند مشتری عمل کنند، یک مسیر کلی از رستوران خود را به تجهیزات سلف سرویس اختصاص می دهند و انواع کانترها را در آن اجرا می کنند.

اجاق پلوپز صنعتی

اجاق پلوپز صنعتی وسیله ای گازسوز است که در تمام رستوران های بزرگ صنعتی، بیمارستان ها، آشپزخانه های کترینگ، رستوران ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه می توان برای تهیه برنج که جز پر مصرف ترین غذاها است و همچنین تهیه انواع خورشت ها و سرخ کردن غذاها در دیگ های بزرگ استفاده کرد. به این دستگاه اجاق پلوپز زمینی هم می گویند و در پخت انواع آش و چلو در رستوران های سنتی به آشپزها کمک بزرگی می کند.

برا خرید اجاق پلوپز صنعتی باید توجه کنید اجاق ها در انواع دو ردیفه ساده، دو ردیفه کوره دار، سه ردیفه ساده، سه ردیفه کوره دار، چهار ردیفه ساده و چهار ردیفه کوره دار در بازار موجود هستند ، که شما می توانید براساس تعداد پخت و پز در طول روز، هر کدام را که مورد نیازتان است، خریداری کنید. منظور از اجاق پلوپز صنعتی کوره دار، اجاقی است که شعله ای مرکزی دارد و به شکل مشعل است. این مشعل به جز ردیف ها دو گانه، سه گانه و چهارگانه است که کار آن به جوش آوردن سریع برنج، خورشت و غذاهای دیگر است.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای اطلاع از قیمت و خرید تجهیزات آشپزخانه می توانید از نمایندگی های معتبری که در بازار فعالیت دارند کمک بگیرید . فروشگاه های معتبری مانند استیل ورک ، دیجی صنعت ، آپادانا ، تجهیز گستر و غیره در بازار هستند که انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته