دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1402 - 11:20

قهرمان جهان حضور در آخرین مسابقه جهانی کشتی سال ۲۰۲۳ را هم از دست داد!

قهرمان جهان حضور در آخرین مسابقه جهانی کشتی سال ۲۰۲۳ را هم از دست داد!
پیش از این به نظر می‌رسید قهرمان کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۲۱ باتوجه به قهرمانی‌اش در جام تختی، به امید‌های جهان برود که با توجه به عملکرد خوب فردین هدایتی، این اتفاق هم نخواهد افتاد.
کد خبر : 865538

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر یوسفی به دلیل مثبت شدن تست کرونای امین میرزازاده در اردوی آماده‌‎سازی تیم ملی فرنگی بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو، جایگزین این کشتی‌گیر شد. بعد از نمایش قابل قبول میرزازاده در المپیک ژاپن که فقط به دو سنگین‌وزن تاپ دنیا یعنی میخایین لوپز و رضا کایالپ باخته بود، محمد بنا تصمیم گرفت امین دو ماه بعد از المپیک هم نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی اسلو باشد، اما درحالیکه فقط ۴۰ روز برای برپایی تمرینات بعد از المپیک زمان بود، میرزازاده تست کرونایش مثبت شد تا سرمربی وقت تیم ملی تصمیم به اعزام علی‌اکبر یوسفی به نروژ بگیرد و میرزازاده هم به امید‌های جهان برود.

مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در غیاب لوپز و کایالپ به انجام رسید و علی‌اکبر یوسفی هم بدون نقص کشتی گرفته و قهرمان جهان شد. بعد از آن، اما دیگر یوسفی هرگز در قامت یک قهرمان جهان ظاهر نشد و در سال ۲۰۲۲ درحالیکه دو شکست را مقابل امین میرزازاده در مبارزه رودررو پذیرفت، دوبنده تیم ملی را به قهرمان امید‌های جهان و نماینده المپیکی سنگین‌وزن واگذار کرد.

در سال ۲۰۲۳ هم یوسفی باز در چرخه عملکرد خوبی نداشت. او ابتدا به همراه امیر قاسمی‌منجزی به عنوان نفر اول مسابقات کشوری، به تورنمنت زاگرب رفت و آنجا علاوه بر شکست مستقیم مقابل منجزی، از دور رقابت‌ها هم حذف شد. امیر قاسمی‌منجزی هم البته با توجه به اینکه بعد از شکست یوسفی، دور بعدی خودش باخت و در نهایت به مقام سومی بسنده کرد، نتوانست نظر کادرفنی را جلب کند تا امین میرزازاده به جای اعزام به دومین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی، در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی گرفته و قهرمان شود.

قاسمی‌منجزی هرچند قهرمان بسیار خوش اخلاق و منظمی است، اما باتوجه به شرایط سنی‌اش و همچنین تجربه شکست در مسابقات بین‌المللی، از ابتدا مد نظر کادرفنی برای تیم ملی نبود، یوسفی هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در مسابقات رنکینگ‌دار آخر باز هم به قاسمی‌منجزی باخت، به این ترتیب کادرفنی تیم ملی امین میرزازاده را برای هر دو مسابقه جهانی و بازی‌های آسیایی انتخاب کرد تا قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان هر دو فرصت را از دست بدهد.

باتوجه به اینکه علی‌اکبر یوسفی کشتی‌گیر زیر ۲۳ سال است، او قرار بود نماینده سنگین‌وزن در مسابقات امید‌های جهان باشد، اما باتوجه به درخشش فردین هدایتی در مسابقات جوانان جهان و قهرمانی‌اش بدون آنکه امتیازی بدهد، کشتی‌گیر آملی به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال اعزام خواهد شد. تا قهرمان بابلی حضور در آخرین مسابقه جهانی سال ۲۰۲۳ که زیر نظر UWW برگزار می‌شود را هم از دست بدهد. او حالا کاندیدای حضور در مسابقات ارتش‌های جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب