دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراهم‌ شدن تمهیدات برای تردد زائران اربعین در دروازه‌های ورود به عراق

فراهم‌ شدن تمهیدات برای تردد زائران اربعین در دروازه‌های ورود به عراق
گذر زائران و شلوغ شدن مرز‌ها با نزدیک‌ شدن به اربعین حسینی، مسئولان ذی‌ربط را به تکاپو انداخته تا مراسم پیاده‌روی برای این رویداد تاریخی- اجتماعی بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
کد خبر : 865471

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، گذر زائران از مرز‌ها به عنوان اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مسئله در این ایام، از سوی مسئولین مورد پیگیری قرار گرفته است تا جایی که به گفته متولیان، زائران پیش از عزیمت به مرز‌ها از آخرین وضعیت ترافیکی مطلع شوند و از مرز‌های خلوت‌تر تردد داشته باشند. از چند روز گذشته عملیات اربعین در کشور آغاز شده و میزان تردد زائران در مرز‌های ۶ گانه با عراق افزایش یافته است.

در همین رابطه ستاد اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تردد زائرین در کلیه مرز‌های ۶ گانه با وجود کثرت زائرین با سهولت انجام می‌شود.  جاده‌های منتهی به مرز‌های ۶ گانه دارای تردد روان و بعضا نیمه‌سنگین است. پارکینگ‌های مرز‌های ۶ گانه همچنان دارای ظرفیت لازم برای پذیرش خودرو‌های زائرین است. توصیه می‌شود از مرز‌های باشماق و تمرچین به دلیل آب و هوای معتدل در این مناطق و سهولت در تردد استفاده شود. کرایه مینی‌بوس‌های عراقی در مرز تمرچین با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

پویش راه نجات

البته پیوستن زائران به پویش راه نجات زمینه را برای کاهش بار ترافیکی در پایانه‌های مرزی ایران و عراق فراهم می‌کند شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: با توجه به آنکه ۱۳ تا ۲۰ شهریور ماه اوج سفر‌های زائران کربلا است و از سوی دیگر با توجه به کاهش تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی بنابراین به زائران توصیه می‌کنیم که سفر‌های خود را مدیریت کرده و در صورت استفاده از ناوگان شخصی حتما به پویش راه نجات برای تکمیل ظرفیت ناوگان خود بپیوندند.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی در شرایط کنونی با توجه به آنکه شاهد ترافیک سنگین در مرز‌های پرتردد از جمله مهران و شلمچه هستیم بنابراین به زائران توصیه می‌شود که از آخرین وضعیت ترافیکی در محور‌ها از طریق سامانه ۱۴۱ مطلع شوند همچنین حتما در صورت امکان از ناوگان تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند.

توصیه به مسافران اربعین

زائران اربعین

به گفته مسئولان و همچنین بسیاری از مسافرانی که در مرز‌ها هستند، زائران بهتر است که از پایانه‌های مرزی خلوت‌تر استفاده کنند و یا از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی مانند قطار و شناور‌های دریایی جابه جا شوند، البته همواره به مسافران توصیه شده که تا جای ممکن از ناوگان شخصی استفاده کنند.

براساس این گزارش، تعداد زائران در مرز خسروی بسیار زیاد است و حتی برای جای پارک خودرو با مشکل مواجه شده ایم. البته اطلاع رسانی شده است که مرز‌های مهران و تمرچین خلوت‌تر از خسروی است. زائران برای عزیمت بهتر است از مرز‌های خلوت‌تر حرکت کنند.

وضعیت تردد خودرو‌ها در مرز‌ها

در همین رابطه داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در خصوص وضعیت تردد خودرو‌ها در مرز‌ها گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تمهیداتی که ایجاد شده است از لحاظ تامین پارکینگ در پایانه‌های مرزی از جمله خسروی، تمرچین، باشماق اقدام شده است. به مسافران توصیه می‌شود که بیشتر از خودرو‌های شخصی و یا ناوگان تاکسی اینترنتی استفاده کنند.

حجم ترافیک در برخی مسیر‌ها

همچنین ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور هم در این خصوص گفته است: حجم ترافیک در مسیر‌های منتهی به مرز مهران بسیار سنگین است بنابراین به مسافران توصیه می‌شود که حتما از مرز‌های دیگر از جمله تمرچین، باشماق و خسروی استفاده کنند.براساس این گزارش طبق آمار ارائه شده، میزان تردد خودرو‌ها از مرز‌های باشماق، تمرچین، خسروی با توجه به تمهیداتی که در دستور کار قرار گرفته است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته