دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در رشد علمی کشور

تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در رشد علمی کشور
کمال علی‌پور خنکداری درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در فضای علمی کشور گفت: این دانشگاه جمعیت هیئت علمی بزرگی دارد و در ارتقای علمی کشور تأثیرگذار بوده است.
کد خبر : 865326

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بعد از انقلاب اسلامی در شهر‌ها و شهرستانها، دانشگاه‌های دولتی یا غیردولتی تأسیس شده تا مردم به راحتی به مراکز علمی دسترسی داشته باشند.

کمال علی‌پور خنکداری افزود: کشاورزان بسیار خوبی داریم که مهندس کشاورزی هستند، برق کاران خوبی نیز داریم که مهندسی برق خوانده اند و به صورت آزاد کار می‌کنند و این موضوع نشان دهنده توسعه یافتگی کشور است.

وی با تشریح این موضوع که فلسفه وجودی انقلاب اسلامی کم کردن فاصله‌ها بوده تا همه امکانات در مرکز و تهران نباشد و این هدف تا به حال نهادینه شده است گفت: دانشگاه آزاد در این خصوص کار‌های خوبی انجام داده است. زمانی که رویکرد و عملکرد دانشگاه آزاد را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم که در رشد علمی کشور تأثیرگذار بوده و کار‌های بسیار بزرگی انجام شده که البته در سال‌های اخیر علمی‌تر به موضوع پرداخته شده است.

نماینده مردم سوادکوه، جویبار و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچه دانشگاه آزاد به سمت کاربردی کردن علم در واحد‌های مختلف مثل کشاورزی، پرستاری، حتی حقوق و پزشکی برود، شرایطی فراهم می‌شود که افراد تحصیل کرده دانشگاه آزاد جایگاه مناسبی در واحد‌های علمی کشور داشته باشند. 

خنکداری افزود: با وجود اینکه مؤسسات علمی، انتفاعی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و دولتی در کشور زیاد داریم، اما اگر دانشگاه آزاد بخواهد تأثیرگذار خود را حفظ کند باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد که استقلال خود را حفظ تا دانشجوی بیشتری جذب کند در این صورت دانشجو راغب می‌شود به سمت دانشگاه آزاد برود.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در مجموع از عملکرد دانشگاه آزاد راضی هستیم گفت: دانشگاه آزاد در برخی از شهرستان‌ها قابلیت این را دارد که چند رشته جدید راه اندازی یا اینکه هیئت علمی جذب و دانشجو پذیرش کند. به همین دلیل باید کمیته‌هایی تشکیل دهد و واحد‌های شهرستانی را فعال کند.

وی در پاسخ به این سوال که نقش دانشگاه آزاد را در دستیابی به رتبه علمی کشور چطور می‌بینید، گفت: اکنون دانشگاه آزاد ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار دانشجوی دکتری را برای تدریس آماده می‌کند و به عنوان یک مجموعه عظیم علمی در کشور تأثیرگذار است.

وی افزود: دانشگاه آزاد جمعیت هیئت علمی بزرگی در کشور دارد و در جهت ارتقای علمی کشور تأثیرگذار بوده است و در این زمینه نباید عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته