دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1402 - 00:04

جنگ خانوادگی در تهران/ استقلال به دنبال برادر کشی در آزادی!

جنگ خانوادگی در تهران  استقلال به دنبال برادر کشی در آزادی!
مصاف تیم‌های استقلال و استقلال خوزستان در ورزشگاه بی‌تماشاگر آزادی برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد.
کد خبر : 865261

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و استقلال خوزستان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

استقلال خوزستان پس از سقوط به لیگ برتر در فصل ۹۸-۱۳۹۷، چهار دوره در لیگ برتر غایب بود. سیروس پورموسوی موفق شد پس از سقوط در هجدهمین دوره لیگ برتر برای دوره بیست و سوم، آبی‌پوشان خوزستان را مجدد لیگ برتری کند. تیمی که قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر شده بود در ادامه نتوانست روند رو به رشد خود را حفظ کند و در لیگ قهرمانان آسیا هم موفقیت قابل ذکری را به دست نیاورد و در نهایت به لیگ دسته یک بازگشت. استقلال خوزستان حالا در این فصل بار درگیر به لیگ برتر بازگشته و در دو بازی که انجام داده تنها یک امتیاز کسب کرده و دیدار هفته سوم این تیم هم به دلیل حضور تراکتور در مرحله پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا به ۱۱ شهریور موکول شده است. 

سیروس پورموسوی تغییرات نسبتاً زیادی را در تیمش ایجاد کرده، آرش مهری بابادی، احمد عبدالله زاده، امیرحسین جلالی وند، امیرمحمد محکم کار، حسن شوشتری، حسین ساکی، رحیم زهیوی، رضا دهقانی، شهرام سالاری، عقیل کعبی، علیرضا خوشکفا، علیرضا کاظمی، فرزین گروسیان، محمد سلطانی مهر، محمد طیبی و محمود مطلق زاده، ۱۶ بازیکن جدید استقلال خوزستان هستند و طبیعی است تیمی که تغییرات زیادی در این سطح داشته، نیاز به زمان دارد تا هماهنگی میان نفرات جدید با دیگر بازیکنان ایجاد شود و این موضوع در از دست رفتن ۵ امتیاز تأثیر دارد.

در سمت مقابل استقلال میزبان پس از دو پیروزی برابر صنعت نفت آبادان و ملوان بندرانزلی، در خانه سپاهان شکست خورد. این دیدار پر جنجال همراه با اخراج حمیدرضا رجبی مربی این تیم بود و روزبه چشمی هم به دلیل مصاحبه‌ای که انجام داد با حکم محرومیت موقت مواجه شده و مشخص نیست اجازه می‌یابد تا در این بازی به زمین برود یا محروم است. او دفاعیات خود را به کمیته انضباطی تحویل داده و تصمیم‌گیری با این کمیته است. جواد نکونام که نتوانست در فصل نقل و انتقالات تمامی بازیکنان مدنظرش را به استقلال بیاورد بالاجبار برخی بازیکنان که قصد نداشت با آنها ادامه دهد را به استقلال برگرداند. استقلال که تیمش کمی از کورس قهرمانی فاصله گرفته برای آنکه این فاصله بیشتر نشود به دنبال کسب پیروزی بر همتای خوزستانی است. 

دو تیم تا به حال ۱۲ بار رودرروی یکدیگر ایستاده‌اند که ۴ بازی آبی‌های تهران برنده شده‌اند و ۳ بار آبی‌های خوزستان به پیروزی رسیده‌اند، ۵ بازی هم با مساوی به پایان رسیده است. روی کاغذ شانس تیم نکونام برای کسب پیروزی بیشتر است و او به دنبال برادکشی در آزادی است اگر چه در این بازی هم شاهد حضور تماشاگران نخواهیم بود و به دلیل بازسازی سکوهای ورزشگاه آزادی، استقلال نمی‌تواند از امتیاز میزبانی به طور کامل استفاده کند و حمایت هوادراانش را در ورزشگاه به همره ندارد. در آن سو هم سیروس پورموسوی که تیمش در رده چهاردهم جدول ایستاده به دنبال آن است تا بتواند برابر تیم چهارم جدول رده‌بندی نتیجه خوبی بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته