دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1402 - 09:37

ذاکری: اسب‌های سوارکاران در کشور آلمان قرنطینه می‌شود/ به پنجم شدن در هانگژو امیدواریم

ذاکری: اسب‌های سوارکاران در کشور آلمان قرنطینه می‌شود  به پنجم شدن در هانگژو امیدواریم
سرپرست تیم ملی سوارکاری گفت: با توجه به شرایط سوارکاران خیلی امیدواریم تا بتوانیم در هانگژو بین پنج تیم قرار بگیریم.
کد خبر : 865004

محسن ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی سوارکاری برای حضور در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: چهار سهمیه به رشته سوارکاری برای حضور در بازی‌های آسیایی تعلق گرفته و نغمه خانجانی در بخش بانوان به همراه مسعود مکاری‌نژاد، دانیال محزون و امید غریبی نفرات ما را تشکیل می‌دهند. خوشبختانه اسب‌ها هم در مالکیت شخصی این سوارکاران قرار دارد و اکنون هم در کشور هلند به سر می‌برند. اردوی اولیه از روز ۲۵ مرداد آغاز و تا چند روز گذشته هم ادامه داشت. همچنین در یک مسابقه بین‌المللی هم در آن کشور حضور پیدا کردند تا شرایط آمادگی خودشان و اسب‌ها مشخص شود. اردوی دوم و سوم هم از روز یازدهم تا ۲۹ شهریور پیگیری خواهد شد.

وی افزود: همزمان هم در دو مسابقه دو و سه ستاره شرکت می‌کنند تا اسب‌ها در پیک تمرینات قرار بگیرند. از روز بیست و نهم هم اسب‌ها وارد قرنطینه در کشور آلمان خواهند شد تا به مدت هشت روز در قرنطینه باشند که پس از آن به هانگژو اعزام شوند. البته خود سوارکاران به ایران می‌آیند تا با یک مراسم رسمی به استقبال بازی‌های آسیایی بروند.

سرپرست تیم ملی سوارکاری در خصوص اینکه امیدوار به کسب چه نتایجی در هانگژو هستید، گفت: اکنون شرایط آمادگی بچه‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است و اسب‌های آنان هم در حال تمرین زیر نظر مربیان هلندی هستند. ان‌شاءالله تا یک ماه آینده به پیک و اوج آمادگی دست یابند تا با بهترین شرایط وارد رقابت‌ها شوند. بالای ۸۰ درصد به کسب نتیجه خوب امیدواریم. البته اکنون کشور‌های عربی از نظر رنکینگی و وضعیت اسب‌ها از ما خیلی جلوتر و بهتر هستند. برای همین هم است که عربستان، امارات، قطر، ژاپن و کره جنوبی شانس خوبی برای کسب مدال دارند هر چند که ورزشکاران ما هم سواران خوبی هستند. با توجه به اینکه نخستین بار است با اسب‌هایی که در گذشته و اکنون با آن‌ها مسابقه می‌دهند در مسابقات شرکت می‌کنند به همین دلیل هم می‌توانیم بین ۵ تیم برتر جای بگیریم.

ذاکری درباره اینکه حمایت‌ها از این رشته چگونه بوده است، پاسخ داد: مسئولان کمیته ملی المپیک و خود فدراسیون سوارکاری در این مدت هم خوب حمایت و هم سنگ تمام گذاشته اند و خوشبختانه حامیان مالی هم وارد این رشته شده‌اند. به همین دلیل هم انتظار داریم با این اتفاقات خوب برویم و در این رویداد نتایج و عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته