دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1402 - 17:49

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟
فرآیند مهاجرت به کانادا می‌تواند یک پروسه طولانی، خسته‌کننده و زمان‌بر باشد و مراحل طولانی، قوانین مختلف و فرآیند‌های زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را به‌طور کامل در نظر گرفت.
کد خبر : 864981

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهاجرت به کانادا از رویا‌های بزرگ بسیاری از افراد به‌شمار می‌آید. با وجود فرصت‌های شغلی، آموزش عالی مناسب و سبک زندگی بالا، کانادا به یک مقصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده است. سالانه، دولت کانادا حدود ۵۰۰ هزار مهاجر را به کشور خود می‌پذیرد تا زندگی متفاوت و جدیدی را در این کشور آغاز کنند. بسیاری از افراد به‌دنبال سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا هستند تا بتوانند هر چه سریع‌تر زندگی رویایی خود در این کشور را آغاز کنند.

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

روش‌های مهاجرت به کانادا

فرآیند مهاجرت به کانادا می‌تواند یک پروسه طولانی، خسته‌کننده و زمان‌بر باشد. مراحل طولانی، قوانین مختلف و فرآیند‌های زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را به‌طور کامل در نظر گرفت. اما توجه داشته باشید که شما، برنامه شما برای زندگی شخصی‌تان و اهداف‌شما تعیین‌کننده روش مهاجرتی شما هستند؛ یعنی شما با توجه به شرایط خود یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنید و بر اساس آن عمل خواهید کرد. بااین‌حال، برخی از روش‌ها نسبت به دیگر روش‌ها سریع‌تر هستند.

سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا می‌تواند زمان‌بر و پیچیده باشد. از طرفی هزینه مهاجرت به کانادا از دیگر موانع این فرآیند باشد. در نتیجه باید با توجه به شرایط خود به‌دنبال سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا باشید. مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری می‌تواند یکی از بهترین راه‌های ممکن باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری یکی از راه‌های محبوب برای ورود به کانادا محسوب می‌شود و البته سریع‌ترین راه مهاجرت به کشور کانادا نیز به‌حساب می‌آید. برنامه اکسپرس اینتری یک سیستم امتیازدهی است که توسط دولت کانادا برای جذب مهاجران ماهر و متخصص طراحی شده است.

برای شروع فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری، شما باید یک پروفایل در سامانه (Comprehensive Ranking System) تشکیل دهید. در این پروفایل، شما باید جزییات شخصی خود را وارد کنید که شامل تحصیلات، تجارب کاری، سن و سطح زبان خواهد بود.

تحصیلات، تجربه‌کاری، سن، نمره آزمون‌های زبان (انگلیسی یا فرانسوی) و حتی داشتن اقوام در کانادا در محاسبه امتیاز شما تاثیرگذار هستند و در لیست سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرند. اگر شما از افرادی باشید که در دوره انتخاب اکسپرس اینتری بیشترین امتیاز را کسب کنند، می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

میانگین زمان رسیدگی به درخواست اکسپرس اینتری کانادا حدود ۶ ماه است. از دیگر راه‌های مهاجرت به کانادا می‌توان به مهاجرت از طریق تحصیل اشاره کرد.

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، شما باید ابتدا دوره موردنظر خود را انتخاب کنید و به آن دانشگاه یا موسسه درخواست پذیرش بدهید. پس از دریافت پذیرش، این امکان فراهم است تا برای ویزای تحصیل به سفارت یا کنسولگری کانادا مراجعه کنید.

ارائه معرفی‌نامه مالی

شما باید قادر باشید هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را در کانادا تامین کنید. بستگی به نوع دوره و سطح تحصیلاتی که قصد دارید در کانادا بگذرانید، ممکن است نیاز به ارائه معرفی‌نامه مالی داشته باشید. پس از تامین معرفی‌نامه مالی، باید برای ویزای تحصیل در کانادا درخواست دهید.

شما می‌توانید به سفارت یا کنسولگری کانادا مراجعه کنید یا از طریق سامانه آنلاین IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) درخواست خود را ثبت کنید. اگر همه چیز به‌خوبی پیش برود، ویزای شما برای تحصیل در مراکز آموزشی معتبر و منتخب کانادا صادر می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در لیست سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا به‌شمار می‌آید. بعد از تحصیل می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. با توجه به رشته تحصیلی این امکان را دارید تا مدت زمان سه سال در کانادا فعالیت کاری داشته باشید. سپس با استفاده از روش‌های دیگر گرفتن اقامت، به‌دنبال گرفتن اقامت دائم باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت تجاری

اگر کارآفرین هستید و به‌دنبال سریع‌ترین راه مهاجرت به کشور کانادا می‌گردید، این روش مناسب شماست. مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت تجاری یک روش بسیار محبوب برای کسانی است که می‌خواهند به‌عنوان کارآفرین یا سرمایه‌گذار به این کشور مهاجرت کنند. برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت تجاری در کانادا وجود دارد، اما سه برنامه اصلی عبارت‌اند از:

برنامه نامزد فدرال کسب‌وکار (Federal Business Immigration Program)

برای ورود به این برنامه، شما باید دارای تجربه حداقل دو سال مدیریت در شغل خود باشید. بر اساس نوع شغل و سطح سابقه تجارت، امتیازات مختلفی به شما تعلق خواهد گرفت.

برنامه نامزد‌های پرووینس (Provincial Nominee Program)

برخی از استان‌ها در کانادا برنامه‌های مهاجرت تجاری خود را دارند که به شما اجازه می‌دهند در آن استان سرمایه‌گذاری کنید و به‌عنوان کارآفرین فعالیت کنید. برای ورود به این برنامه، شما باید دارای تجربه حداقل چند سال در مدیریت یک شغل باشید و قادر به سرمایه‌گذاری در استان موردنظر باشید. توجه داشته باشید که برخی از استان‌ها ممکن است الزامات خاص خود را برای معافیت از نقطه‌های زبان و سوابق تحصیلی داشته باشند.

ویزای استارت‌آپ کانادا

این ویزا یک نوع ویزای کاری است که برای کسانی که قصد دارند یک شرکت استارت آپ را در کانادا تاسیس کنند، ارائه می‌شود. این ویزا به فرد این امکان را می‌دهد که تا به مدت پنج سال در کانادا زندگی و کار کند و در نهایت بتواند برای اقامت دائم درخواست دهد. ویزای استارت‌آپ کانادا نیز جزء سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا به‌حساب می‌آید.

داشتن تجربه قابل‌توجه در حوزه مدیریتی یا کسب‌وکار و توانایی تامین مالی برای خود و بقای خانواده در کانادا از فاکتور‌های اصلی این برنامه محسوب می‌شود. شخص باید بتواند اثبات کند که شرکت استارت‌آپ موردنظر، واقعا نوآورانه است و قابلیت رشد و پیشرفت دارد.

جمع‌بندی

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

توجه داشته باشید که روش‌های مهاجرت به کانادا آن‌قدر متنوع هستند که شما هم می‌توانید واجد شرایط شرکت در یکی از برنامه‌ها باشید. در این مقاله به بررسی سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا پرداختیم. همان‌طور که توضیح داده شد ممکن است هرکدام از روش‌ها شرایط خاص خود را دارند و برای افراد خاصی مناسب باشند. سریع‌بودن یک روش خاص نمی‌تواند تضمینی برای کارآمدبودن آن روش برای همه باشد. شما باید با توجه به نیاز، زمان، سرمایه و اهداف خود روش مهاجرتی مناسب خود را انتخاب کنید. متخصصین موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ در کنار شما هستند تا بتوانید مناسب‌ترین روش مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید. برای شروع کافیست وارد وبسایت آتلانتیک ۷۲۴ شوید و فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب