دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1402 - 21:32
رئیس‌جمهور در مراسم بدرقه نشست «بریکس»:

بریکس، کشورهای مستقل را با هدف مقابله با یک‌جانبه‌گرایی گرد هم آورده است

بریکس، کشورهای مستقل را با هدف مقابله با یک‌جانبه‌گرایی گرد هم آورده است
رئیس‌جمهور شامگاه یکم شهریورماه با بدرقه حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کرد.
کد خبر : 864866

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شامگاه یکم شهریورماه با بدرقه حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کرد.

این سفر هجدهمین سفر خارجی رئیس‌جمهور در مدت استقرار دولت سیزدهم است و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از جمله همراهان آیت‌الله رئیسی در این سفر هستند.

رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در پانزدهمین نشست «بریکس‌ پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از سران کشورهای حاضر در این اجلاس نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، شامگاه چهارشنبه پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ در فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را عهده‌دار است و به‌منظور شرکت در اجلاس سران بریکس انجام‌ می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود ارتباط با همه کشورهای مستقل در دنیا در دستور کار خود قرار داده و بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری‌های اقتصادی و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی دور هم جمع کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهداف این سفر مطرح کرد: هدف اول این سفر شرکت در اجلاس سران و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران است و هدف دیگر دیدارهای دوجانبه با سران عضو بریکس و کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس است که تمامی این نشست‌ها در جهت توسعه روابط بین ایران و دیگر کشورها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این دیدارها به تبادل ظرفیت‌ها بین کشورها عضو بریکس خواهد انجامید، گفت: امیدواریم این سفر که به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس است، گامی برای تحقق سیاست‌های ایران باشد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد که دیدارهای جنبی این سفر با هدف توسعه روابط ایران با اتحادیه‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای انجام می‌شود که جزو سیاست‌های ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته