دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1402 - 19:47

آتش‌سوزی گسترده در غرب ترکیه/ ساکنان منطقه تخلیه شدند

آتش‌سوزی گسترده در غرب ترکیه  ساکنان منطقه تخلیه شدند
آتش‌سوزی وسیع در مناطق غربی ترکیه که از روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد به‌طوری که یک هزار و ۲۵۱ نفر از اهالی ۱۰ روستای استان چاناک قلعه از بیم گسترش حریق به مناطق امن تخلیه و منتقل شدند.
کد خبر : 864860

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که برای خاموش کردن آتش در مناطق جنگی استان چاناک قلعه یک هزار ۷۰۰ نفر نیرو، هشت فروند هواپیما و ۲۶ فروند بالگرد اطفای حریق، ۲۴۰ مخزن آب، ۷۱ تانکر آب‌رسانی و ۱۷۳ ماشین‌آلات دیگر به‌کارگیری شده است.

او از بسته شدن تنگه داردانل برای حمل‌ونقل دریایی به‌منظور اطفای حریق در نزدیکی این مسیر دریایی مهم خبر داد و افزود: تاکنون ۸۳ نفر از اهالی منطقه آتش‌سوزی دچار گازگرفتگی ناشی از دود آتش شده‌اند و درمان ۴۸ نفر از آنها ادامه دارد.

وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه نیز در بازدید از منطقه کاهش رطوبت، افزایش دما و شدت وزش باد را از جمله علل بروز و تشدید آتش‌سوزی در مناطق غربی این کشور عنوان کرد و گفت: از روز گذشته ۲۹ مورد آتش‌سوزی مناطق جنگلی و مرتعی غرب ترکیه رخ داده که ۲۶ مورد از آنها خاموش شده است.

ابراهیم یوماکلی با اشاره به بروز آتش‌سوزی در ینی شهیر و بورسا در غرب ترکیه و مسدود شدن تردد در تنگه دریایی چاناک‌قلعه بیان کرد: تاکنون هفت خانه در مناطق محدوده آتش‌سوزی دچار حریق و خسارت شده است.

او از ادامه تداوم عملیات هوایی و زمینی برای مهار آتش‌سوزی در غرب ترکیه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شدت آتش‌سوزی و وزش باد شدید در منطقه، برخی شهرک‌ها و روستاهای واقع در مسیر آتش‌سوزی از بیم گسترش حریق تخلیه می‌شود.

وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه با دعوت مردم محلی برای کمک به نیروهای اطفای حریق اضافه کرد: تاکنون آتش‌سوزی در ۱۵۰۰ هکتار از مناطق جنگلی و مرتعی غرب ترکیه رخ داده و بزرگراه چاناک‌قلعه ـ چان به علت شدت شعله‌های آتش برای تردد خودروهای غیر امدادی و غیرنظامی بسته شده است.

همچنین رسانه‌های ترکیه از بروز آتش‌سوزی جنگلی و مرتعی در استان موغلا و بیله‌جیک در غرب ترکیه خبر داده و اعلام کردند که شدت گرما و وزش باد موجب گسترش آتش‌سوزی در منطقه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته