دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1402 - 15:57

گل‌محمدی:سال سختی برای قهرمان شدن است/ما مفتخور نیستیم، آدرس غلط ندهید!

گل‌محمدی:سال سختی برای قهرمان شدن است ما مفتخور نیستیم، آدرس غلط ندهید!
سرمربی تیم پرسپولیس گفت: باید امتیازها را جمع کنیم چون امسال سال سختی برای قهرمان شدن است.
کد خبر : 864784

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار با ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: امیدوارم فردا روز خوبی برای ما باشد، چون بازی حساسی داریم. روز گذشته با بازیکنان صحبت کردیم و گفتیم همه بازی‌ها حساس بوده و هر دیدار مثل فینال است و فرقی با بازی فینال جام حذفی یا آخرین دیدار لیگ برتر ندارد. باید امتیازها را جمع کنیم چون امسال سال سختی برای قهرمان شدن است و باید انرژی مضاعفی بگذاریم.

سرمربی تیم پرسپولیس ادامه داد: برای قهرمان شدن باید انگیزه خوبی داشته‌ باشیم. بازیکنان با همه مشکلاتی که دارند خوب تمرین می‌کنند، تمرکز خوبی دارند و انگیزه‌شان فراتر از چیزی است که تصور می‌شود. مقابل تیمی بازی داریم که تیم خوبی است. ذوب‌آهن هفته قبل نشان داد که تیم با کیفیتی است و بازیکنان جوان خوبی خصوصاً در حمله دارد. فردا روز سختی برای ماست.

وی افزود: از آن طرف نبود هوادار می‌تواند مزید بر علت باشد. نبودن آنها به ضرر ماست. چه موقع می‌خواهند به زمین بیایند خبر نداریم. نقطه ضعف بزرگی برای فوتبال ما و برای کسانی است که باعث و بانی این اتفاق شده‌اند. زیرساخت را نتوانسته‌اند بعد از سال‌ها برای هواداران به وجود بیاورند. فقط اسم مدیریت داشته‌اند وگرنه کاری برای فوتبال و ورزش نکرده‌اند. امیدوارم بازی خوبی باشد و سه امتیاز را بگیریم. همیشه به بازیکنان گفته‌ام بازی پیش رو بازی حساسی است. مطمئنم بازی جذابی برای هر دو تیم می‌تواند باشد.

گل‌‌محمدی در مورد اینکه او یکصدمین پیروزی خود را فردا برابر ذوب‌آهن کسب خواهد کرد، یادآور شد: به خدا این چیزهایی که الان می‌گویید اولین بار است می‌شنوم و اصلاً به اینکه چه رکوردی می‌زنم یا چه رکروی زده می‌شود فکر نمی‌کنم. هیچ‌کدام از ما این فکر را نمی‌کنیم و فقط متمرکز روی بازی فردا هستیم.  فقط می‌خواهیم ببریم. این کاری است که باید انجام دهیم. نمی‌دانم فردا چه اتفاقی می‌افتد، فوتبال است و نتیجه بازی قابل پیش‌بینی نیست. مطمئنم بازیکنان با انگیزه بالا به زمین می‌روند و امیدوارم عملکردشان نتیجه بدهد.

وی در واکنش به اینکه مهدی عبدی جدا شد و هواداران نگران هستند چون مهاجمی جذب نشده، تصریح کرد: راجع به بازیکنانی که از ما جدا شدند، صحبتی ندارم. یاسین سلمانی در دو سه روزی که به تمرینات اضافه شد، نشان داد کیفیت و انگیزه خوبی دارد، ولی هنوز کار زیاد دارد و باید بیشتر تمرین کند و سرسختی بیشتری در بازی‌ها داشته باشد تا بتواند از آن کیفیت فنی خوبی که دارد از آن خوب استفاده کند. این فضا را برای سلمانی با تمرینات مداوم مهیا و آماده می‌کنیم و خودش نیز باید اراده خوبی داشته باشد که به سطح اول فوتبال بیاید.

سرمربی تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازیکنی به جمع خودمان اضافه می‌کنیم که به تیم کمک کند. اینکه از سر ناچاری بازیکن خارجی بگیریم تجربه خوبی نداشته‌ایم. دوست داریم کسی که می‌آید تأثیرگذار باشد، وگرنه هزینه اضافه است و جای یک جوان دیگر را می‌گیرد. دنبال این هستیم که اگر بتوانیم با توجه به محدودیت‌های زیادی که باشگاه دارد سراغ بازیکن برویم. بازیکن باکیفیت گران است و محدودیت اجازه نمی‌دهد، در هر صورت نیم‌نگاهی داریم و سقف قرارداد اجازه نمی‌دهد تا هر بازیکنی را جذب کنیم.  دنبال این هستیم که تیم را در خط حمله تقویت کنیم.

وی در خصوص اینکه جذب گلر برزیلی منتفی شده، تأکید کرد: فعلاً منتفی است، به خاطر اینکه اولویت‌مان در صورتی که بخواهیم هزینه کنیم برای بازیکن دیگری است. قطعاً نگرانی برای پست دروازه‌بانی نداریم، ولی دو دو دروازه‌بان جوان خوب داریم که بی‌تجربه هستند. شرایط مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد بازیکن خارجی اضافه کنیم.

گل‌محمدی درباره اینکه نام مهاجم خارجی را معرفی کرده، اظهار داشت: راجه به یک بازیکن صحبت کردم و اسمش را به باشگاه دادم، ولی رقم بند جدایی‌اش زیاد بود و اتفاقی در مورد جذب وی نیفتاد.

وی در مورد اینکه حذف تراکتور بار دیگر این اخطار را به ما داده که فاصله بین تیم‌های ایرانی و آسیایی زیاد شده، تصریح کرد: ببینید نگاهی که در کشورهای عربی نسبت به فوتبال هست با نگاهی که مدیران ما دارند، خیلی متفاوت است. آنها به فوتبال به‌عنوان یک صنعت و پدیده اجتماعی که باعث نشاط و شادی می‌شود، نگاه می‌کنند، ولی نگاه ما گذرا و از بالا به پایین است و منت سر فوتبالیست‌ها و ورزشکاران می‌گذاریم که شما پول زیادی می‌گیرید. چند وقت پیش یکی از این رسانه‌ها راجع به فوتبالیست‌ها و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از کلمات زشت و زننده مثل «مفت‌خور» و از مال بیت‌المال‌ می‌خورد استفاده کرده بود. متأسفانه اینها آدم‌هایی هستند که آدرس اشتباهی می‌دهند و نگاه‌ها و توجه‌ها را به فوتبال از نگاه منفی جلب می‌کنند.

سرمربی تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: فوتبالیست‌ها نان بازوی‌شان را می خورند.،نان حلال می‌خورند. سخت‌ترین کار در ورزش فوتبال بازی کردن است، چون هنر است. شما که این مطلب را نوشتید، اگر توانستید 10 دقیقه با شدتی که بازیکنان تمرین می‌کنند، تمرین کرده و تحمل کنید، بروید مطلب بنویسید. حق ندارید به فوتبالیست‌ها توهین کنید و انتظارم از رئیس فدراسیون فوتبال مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و دیگر مدیران فوتبال این است که از حق فوتبالیست‌ها و مربیان دفاع کنند. مدیران باشگاه‌ها، مربیان و فوتبالیست‌ها، باید از حق خودتان دفاع کنید. الان این حرف‌ها را می‌زنند، فردا روزی اَنگ دیگری می‌چسبانند. اجازه ندهید هر کسی به خودش اجازه دهد راجع به  فوتبال این‌گونه نظر دهد. شما متولی هستید و باید از حق فوتبالیست‌ها دفاع کنید. مدتی میز و صندلی را ول کنید، ببینید چقدر خدمت کنید.

وی افزود: نباید اجازه دهید هر کسی به خودش اجازه دهد درباره فوتبالیست‌ها بی‌ادبانه و با ادبیات خیلی زشت نظر دهد.  آن کسی که فوتبال باز می‌کند با سختی به اینجا رسیده است.ما مفت‌خور نیستیم، مفت‌خور کسانی هستند که در آمریکا، کانادا و اروپا از منابع و ثروت مردم ایران دزدیده‌اند و آنجا زندگی می‌کنند. بروید درباره اینها بنویسید. آدرس اشتباهی به مردم ندهید. ما نان حلال سر سفره زن و بچه‌مان می‌بریم. هر کدام از ما سه، چهار خانواده را نان می‌دهیم و حمایت می‌کنیم. لطفاً درباره فوتبال اینجوری ننویسید. همه اهالی فوتبال متوجه باشند که اینها می‌خواهند ریشه فوتبال را بزنند و نشاط و شادی را از جوانان و مردم بگیرند. دوست دارند مردم ناراحت باشند و اشک بریزند. اجازه ندهیم راجع به جامعه فوتبال صحبت کنند. دست‌اندرکاران و مدیران باید حرف بزنند، برای چه از حق‌تان حرف نمی‌زنید؟ فوتبالیست‌ها، حرف بزنید و نگذارید هر کسی هر بلایی سرتان بیاورد. وقتی مطلب را می‌خواندم تأسف خوردم و عصبانی شدم. هر کسی جلوی من بود و می‌دانستم چه کسی این حرف را می‌زند، برخورد بدی می‌کردم. حواس‌تان را جمع کنید. حق ندارید راجع به فوتبالیست‌ها فکر کنید.

گل‌محمدی  در مورد اینکه مشکلاتی که پیش از شروع فصل بود حل شده، گفت: مشکلی حل نشده و مشکل پابرجاست. قبل از بازی نمی خاهم راجع به مشکلات صحبت کنم. صحبت‌هایی که من دیدم برخی از مدیران باشگاه‌ راجع به مشکلات، هزینه کردن و بودجه دیگر تیم‌ها مطرح کردند، باید چهار پنج ماه پیش انجام می‌شد. الان حرف زدن دردی را دوا نمی‌کند. این مشکلات که وجود دارد قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستم الان به این مشکلات می‌خوریم. شما که کدیر هستنید نمی‌دانستید. حرف زدن در شرایط فعلی دردی را دوا نمی‌کند. مسائل بخواهد حل شود یک تا دو سال زمان می‌برد. الان هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و ارتباطی نداشتم که ببینم به کجا رسید.

وی افزود: متأسفانه بازیکنان مشکلات زیادی داشتند که بروز ندادند و پس از بازی با تراکتور تبریز بعد از مدت‌ها صحبت کردند. تیم دو تا سه تا جام قهرمانی گرفته است، ولی این مشکلات را دارد. برخی‌ها صحبت‌هایی از آپشن قرارداد می‌کنند، در شرایطی که آپشن جزئی قرارداد برای قهرمانی است. وقتی قهرمان می‌شوید جزئی از قرارداد می‌شود. آپشن پول اضافی نیست. برخی تیم‌ها حاضرند برای گرفتن یکی از این جام‌ها صدها میلیارد تومان هزینه کنند. آن وقت ما جام می‌گیریم و باید بر سرمان بزنیم که چرا نمی‌توانیم پول آپشن قرارداد بازیکنان را بگیریم.

سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص جذب سعید عزت‌اللهی عنوان کرد: نه هیچ صحبتی درباره جذب این بازیکن نیست.

وی در مورد اینکه شکل بازی پرسپولیس در آینده تغییر می‌کند و با سه دفاع بازی خواهد کرد، عنوان کرد: من همچین نظری و چنین تصمیمی ندارم که با سه دفاع بازی کنم. گئورگی گولسیانی سال گذشته از نظر فنی و شخصیتی جزء بهترین‌ها بود و به ما کمک کرد. الان چون دو بازی به میدان نرفته است دلیلی نمی‌شود او را فراموش کنیم و اصلاً چنین چیزی نیست. روی بازیکنان‌مان حساب بازی کردیم. بازی‌های سخت و فشرده زیادی در پیش داریم و نیاز به همه بازیکنان داریم. از بودن گئورگی و بازیکنانی که برای قهرمانی زحمت کشیدند، خوشحالیم و حالا حالا با آنها کار داریم.

گل‌محمدی در مورد بازگشت عیسی آل کثیر به پرسپولیس که قراردادش با سپاهان ثبت نشده، تأکید کرد: چنین صحبتی تا حالا نشده است. وقتی هیچ پیشنهاد و صحبتی نیست، اصلاً راجع به آن فکر نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا دوست دارد تیمش در چه گروهی باشد، گفت: همه باید منتظر باشیم. تیم‌های قوی و خوبی در این رقابت‌ها حضور دارند وقتی مقایسه می‌کنیم. کیفیت فنی تیم‌های سید سوم و چهارم را با اول و دوم مقایسه کنیم تفاوتی بین آنها وجود ندارد. سختی زیادی در گروه‌ها وجود دارد و در هر گروهی قرار بگیریم با دشواری‌های خاص خودش روبه‌رو می‌شویم. ما هم تیم قابلی هستیم و انگیزه زیادی برای آن بازی‌ها داریم، هر چند که به لحاظ امکاناتی به گرد پای آنها نمی‌رسیم، ولی از لحاظ غیرت و تعصب، پرسپولیس در چند سال اخیر دوبار نایب قهرمان آسیا شده است. پرسپولیس با مردانگی و این چیزها توانسته است با تیم‌های با امکانات و باکیفیت روبه‌رو شود. فوتبال هیچ وقت اولویتی از لحاظ ساختاری و امکاناتی برای مسئولان نبوده است تا به سطح خوبی برسد. فقط دنبال این هستیم که یک جامی برگزار شود و به پایان برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته