دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام از یکم خردادماه

رئیس انجمن صنفی گاوداران از آغاز طرح خرید تضمینی شیرخام از یکم خردادماه خبر داد.
کد خبر : 86467

احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه طرح خرید تضمینی شیر خام در ابتدا در پنج استان کشور اجرا می‌شود، افزود: استان‌های تهران، البرز، اصفهان، قزوین و خراسان رضوی مشمولان این خرید هستند.


وی با بیان اینکه ظرفیت خرید تضمینی شیرخام روزانه یک هزار تن است، تصریح کرد: خرید هر کیلوگرم شیر خام از دامداران بر اساس نرخ مصوب خواهد بود. به عبارت دیگر کمیته قیمت خرید شیر خام جهاد کشاورزی هر استان نرخ را تعیین می‌کند.


مقدسی با اشاره به سر باز زدن برخی کارخانجات از تحویل شیر خام دامداران ادامه داد: با توجه به کاهش میزان صادرات لبنیات کشور برخی کارخانجات از تحویل شیر خام دامداران امتناع کردند که این مشکلات با خرید حمایتی حل می‌شود.


رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره نحوه تعیین نرخ شیر خام نیز اظهار کرد: قیمت شیر خام بر اساس کیفیت آن به لحاظ میزان چربی و درصد پروتئین موجود برای خرید تضمینی تعیین می‌شود.


گفتنی‌ است، بسیاری از دامداران نسبت به قیمت پایین خرید شیر خام در ماه‌های اخیر معترض بودند که در نهایت وزارت جهاد کشاورزی از تصویب کلیات طرح حمایتی از دامداران با از سرگیری خرید تضمینی شیر خام خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته