دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد:

برخی خانواده‌ها مقطع حساس کودکی را برای تربیت اسلامی رها کرده‌اند

برخی خانواده‌ها مقطع حساس کودکی را برای تربیت اسلامی رها کرده‌اند
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، موفقیت کشور‌های پیشرفته را مرهون تعلیم و تربیت از دوران کودکی دانست و گفت: این مقطع از سنی در کشور ما ر‌ها شده و بلااستفاده مانده است.
کد خبر : 864628

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی خوراسگانی در نشست با محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس، سیدعلی المدرسی معاون تربیتی و مهارتی سما و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت، ابوالفضل داوودی معاون آموزشی و مهارتی و مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، موفقیت کشور‌های پیشرفته را مرهون تعلیم و تربیت از دوران کودکی دانست و گفت: این مقطع از سنی در کشور ما ر‌ها شده و بلااستفاده مانده است.

وی، گریزی به مدارس تحول‌خواه زد و این مدارس را منطبق بر سند چشم‌انداز دانست و ادامه داد: سیاست سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دعوت از مدیران این مدارس برای انتقال تجربیات و مساعدت با در اختیار گذاشتن فضای آموزشی به آنان است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ایده تاک، تربیت اسلامی کودک را شامل مراحل قبل از بارداری، مرحله بارداری، تولد تا سه سالگی و سه سالگی تا ۶ سالگی دانست و تبیین کرد: برای اجرای موفق مرحله قبل از تولد باید از یک برنامه یکپارچه استفاده کرد.

نادی خوراسگانی، مرحله ۳ تا ۶ سالگی را بهترین زمان برای تعلیم و تربیت کودک دانست و افزود: اگر خواستار تحول هستیم باید نگاه حاضر را تغییر داده و توجه ویژه به روش اصیل اسلامی همان مکتب‌خانه داشته باشیم.

وی، عدم وجود تاب‌آوری کودکان را یک معضل برشمرد و تربیت اصیل ایرانی اسلامی و استفاده از روش‌های پرمحتوا و غنی دینی راه علاج آن عنوان کرد.

مدیر گروه مشاور دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم تحول در مدارس را در نگاه ویژه به اهداف و برنامه‌ها در زمینه تعلیم و تربیت عنوان کرد و حقیقت وجود را رسیدن به خدا به عنوان هدف نهایی برشمرد.

محمدحسین فلاح، مدرسه عروج را یک نمونه موفق در استان یزد برشمرد و گفت: فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اهداف معرفت‌شناسی اسلامی به‌عنوان درمان کبر، غرور و رسیدن به معرفت الهی و در نهایت موفقیت دانش‌آموزان این مدرسه و نیاز امروز جامعه است.

وی تأکید کرد که اگر در تمام مراحل تعلیم و تربیت خدا را مدنظر قرار دهیم مشکلات و احیاناً سختی‌های پرورش کودکان برطرف شده و شاهد نتیجه گرفتن در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب