دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد

احتمال تکمیل طرح نوین‌سازی بازرسی اصناف تا یک ماه آینده / تقسیم‌بندی کالاها به بازرسی‌‌محور و شکایت‌محور

رئیس اتاق اصناف ایران درباره ارائه طرحی نوین در جهت بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی گفت: این طرح در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف ایران قرار دارد و در حال بررسی است.
کد خبر : 86462

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تنها دو جلسه از بررسی این طرح می‌گذرد، افزود: هنوز جزئیات این طرح کامل مشخص نیست اما این طرح بر اساس شکایت محور شدن بازرسی‌ها در حال بررسی است.


وی ادامه داد: می‌خواهیم بازرسی‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم که بتوانیم از مردم در این عرصه استفاده کنیم.


فاضلی تاکید کرد: یک دسته از کالاها وجود دارند که حتماً باید نظارت کامل بر روی آنها صورت گیرد اما بازرسی دسته دیگری از اقلام کالایی مانند کالاهای بهداشتی و خوراکی را باید کمی قوت بیشتر بخشید.


وی با بیان اینکه تمام سعی ما بر شکایت محور کردن این بازرسی‌هاست، افزود: جرئیات عملیاتی شدن این طرح را پس از اتمام این جلسات و خروجی نهایی آن عنوان خواهیم کرد.


رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که قبلاً نیز سامانه‌هایی برای ارائه شکایات مشتریان وجود داشت، گفت: این موضوع کاملاً درست است اما متاسفانه آن طور که ما به دنبال آن بودیم، عملیاتی نشد.


به گفته وی در بحث پوشاک و برخی اقلام دیگر رسال خود را از طریق اعزام بازرسین اعمال می‌کنیم اما در دستور کار داریم تا کالاهایی مانند مواد بهداشتی و آشامیدنی را از این نوع بازرسی‌ها خارج و بر شکایت محور شدن انها تمرکز کنیم.


فاضلی ضمن تاکید بر اینکه برخی کالاها بازرس‌محور و برخی دیگر شکایت‌محور خواهند شد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا بازرسی و نظارت خود را بر کالاها افزایش داده و به شکایت مردم رسیدگی کنیم و در واقع به شکایت‌‌های مردم بیشتر رسیدگی کنیم.


وی از احتمال نهایی شدن این طرح طی یک ماه تا 45 روز آینده خبر داد و گفت: راهکارهای زیادی از سوی سازمان‌ها و نهادها ارائه شده که پس از اتمام جلسات بررسی اعلام خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته