دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1402 - 10:30

پورسلمان: هنوز هم امیدوار به اعزام بانوان‌مان هستیم/ توقعمان از کمیته ملی المپیک رسیدگی بیشتر است

پورسلمان: هنوز هم امیدوار به اعزام بانوان‌مان هستیم  توقعمان از کمیته ملی المپیک رسیدگی بیشتر است
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: به عنوان فدراسیونی که در طول سال اعزام‌های متعددی داریم توقعمان از کمیته ملی این است که بیشتر به ما رسیدگی کند.
کد خبر : 864554

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی شمشیربازی سابر برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: در فرصت کوتاه تا شروع بازی‌های آسیایی بچه‌ها خیلی مصمم و با پشتکار انگیزه‌ای بالا در تمرینات حضور دارند. با نظر و برنامه‌ای که کادرفنی ترسیم کرده شمشیربازان به اجرای تمرینات بدنی و همچنین مرور تاکتیک‌ها می‌پردازند. به نظرم حضور در مسابقات ستلایت بین‌المللی اصفهان کمک خوبی است تا دوباره بچه‌ها یک محک خوبی در آن بخورند. پس از آن نیز به تمرینات تا حضور در هانگژو ادامه خواهند داد.

بچه‌های ما همیشه نشان داده‌اند از پس کارهای سخت برمی‌آیند

وی درباره اینکه فدراسیون انتظار کسب چه نتایجی از سابریست‌ها در هانگژو دارد، پاسخ داد: ما توانستیم در قهرمانی آسیا در بخش انفرادی دو مدال طلا و برنز بگیریم و در بخش تیمی هم صاحب مدال نقره شویم و به نظرم تکرار چنین نتایجی آن هم در بازی‌های آسیایی یک اتفاق و نتیجه عالی برای ما قلمداد خواهد شد. البته می‌دانیم کار سخت است زیرا رقبای سطح بالایی مانند ورزشکاران ژاپن،میزبان و همچنین کره‌ای‌ها هستند که برای مدال می‌آیند اما باز به بچه‌هایمان امید داریم تا بتوانند مانند همیشه از پس کارهای سخت به خوبی بربیاین.

هنوز هم برای اعزام بانوان به هانگژو امیدواریم

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه هنوز امیدوارند یک سهمیه برای اپه بانوان از طرف ستاد عالی بازی‌ها تعلق بگیرد، اظهار کرد: در حال حاضر برای شمشیربازی چهار ورزشکار در سابر مردان، یک سرمربی و یک همراه نهایی شده است. ما خیلی تلاش کردیم تا در اپه بانوان یا سابر بانوان یک سهمیه دیگر بگیریم اما صلاحدید مسئولان ستاد عالی بازی‌ها این بود که بانوان ما به این رویداد نروند. اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد ایجاد انگیزه بالایی برای دختران ما می‌شد تا بتوانند هم کسب تجربه کنند و هم اینکه در آنجا مقابل بهترین‌های آسیا خودی نشان دهند. هنوز هم امیدواریم و تلاش می‌کنیم اگر امکانش فراهم باشد سهمیه‌های خودمان را برای حضور در هانگژو زنده نگه داریم.

پرداخت پاداش‌ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در ورزشکاران می‌شود

پورسلمان درباره اینکه از نظر مالی شرایط چگونه است، تصریح کرد: خداراشکر مشکل خاصی نیست هرچند به عنوان فدراسیونی که در طول سال اعزام‌های متعددی داریم توقعمان از کمیته ملی این است که بیشتر به ما رسیدگی کند. به نظرم پرداخت پاداش‌ها تا پیش از بازی‌های آسیایی یک انگیزه بالایی برای آنها خواهد بود تا بتوانند در چنین رویدادی حضور پیدا کنند.

وی درباره اینکه کارهای حضور تیم سابر بانوان برای حضور در کمپ تمرینی فرانسه چگونه دنبال می‌شود، پاسخ داد: فعلا که چیزی مشخص نیست و پس از بازی‌های آسیایی با کشور فرانسه برای حضور بانوان مکاتبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته