دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

حاجی‌پور: از شورای گسترش انتقاد کردم به پای دانشگاه آزاد اسلامی نوشتند

حاجی‌پور: از شورای گسترش انتقاد کردم به پای دانشگاه آزاد اسلامی نوشتند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به‌تازگی مصاحبه‌ای از بنده منتشر شده که کاملاً اشتباه بوده است؛ چراکه هرچه از شورای گسترش انتقاد کرده بودم به‌پای دانشگاه آزاد اسلامی نوشته شد و این رویکرد نارواست.
کد خبر : 864468

رضا حاجی‌پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد وضعیت علمی کشور اظهار کرد: وضعیت علمی کشور ما در مقایسه با کشور‌های مختلف حتی کشور‌های اروپایی و غربی جای تحسین دارد؛ چراکه جوانان این کشور نشان داده‌اند که چه توان و استعداد بالایی دارند؛ اما این کوتاهی ماست که با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری بستر لازم برای فعالیت این نخبگان را به‌درستی در کشور فراهم نکرده‌ایم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای رتبه علمی کشور بیان کرد: دانشگاه آزاد در بسیاری از عرصه‌ها مانند هسته‌ای، نانو، بیو و دارو و ... فعال است و این حضور دانشگاه نشان از توانمندی دانشمندان این دانشگاه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شورای گسترش وزارت علوم برای محدودکردن دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از رشته‌ها اظهار کرد: به تازگی مصاحبه‌ای از بنده منتشر شده که کاملاً اشتباه بوده؛ چراکه هرچه از شورای گسترش انتقاد کرده بودم به‌پای دانشگاه آزاد اسلامی نوشته شد و این رویکرد نارواست.

حاجی‌پور تأکید کرد: دانشگاه آزاد در این شرایط سخت اقتصادی و در زمانی که کشور نیاز به آموزش داشت، در تمام نقاط کشور فضای آموزشی را در راستای ارتقای سطح علمی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد، نمی‌توان این‌ها را نادیده گرفت؛ بلکه باید از این دانشگاه حمایت کرد تا روزبه‌روز بر اثرگذاری آن افزوده شود. نباید شورای گسترش با حذف رشته‌ها باعث محدودشدن فعالیت این دانشگاه شود.

عضو کمیسون آموزش مجلس با انتقاد از تصمیم در کوچک‌سازی دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور گفت: مگر همین دانشگاه‌ها در دوران کرونا با ارائه آموزش مجازی، آموزش را در کشور پابرجا نگه نداشتند؟ پس چرا امروز با آن‌ها این‌گونه برخورد می‌شود!

نباید خدمات دانشگاه آزاد اسلامی نادیده گرفته شود

این نماینده مجلس با تأکید بر سیاست‌های متناقضی که بعضاً در کشور پی گرفته می‌شود، ادامه داد: از طرفی می‌گوییم افزایش جمعیت، اما از طرفی دیگر دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم، مگر نمی‌خواهیم جمعیت را افزایش دهیم؟! اگر دانشگاه‌ها امروز دانشجوی کافی ندارند، یکی از دلایلش کاهش جمعیت است، اگر قرار است روزی به رشد جمعیت قبلی برگردیم پس باید امکانات امروز را حفظ کنیم تا در آن روز بازهم دچار مشکل نشویم.

حاجی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با ایجاد واحد‌های پزشکی کمک شایانی به تربیت پزشک در کشور داشته باشد، بنابراین نباید خدمات این دانشگاه نادیده گرفته شود یا اینکه برخی به فکر محدود کردن این دانشگاه باشند بلکه باید کمک شود که این دانشگاه باید روزبه‌روز شکوفاتر از پیش با نگاه به افق‌های بلند کشور گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته