دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1402 - 18:11
عضو هیئت رئیسه مجلس:

مجلس در مورد مهلت اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف تصمیم‌گیری می‌کند

مجلس در مورد مهلت اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف تصمیم‌گیری می‌کند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی مجلس انجام می‌شود.
کد خبر : 864425

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در خصوص روند بررسی لایحه حجاب و عفاف گفت: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.

وی تاکید کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است، چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی انجام می‌شود.

به گزارش آنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صبح امروز از اتمام رسیدگی لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته