دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عبدی‌پور: «شکرعلی رضایی» راوی بااصالت موسیقی نواحی لرستان بود

عبدی‌پور: «شکرعلی رضایی» راوی بااصالت موسیقی نواحی لرستان بود
هنرمند برجسته موسیقی نواحی درباره زنده یاد «شکرعلی رضایی» گفت: مرحوم رضایی به همراه سایر اعضای خانواده‌اش راویان بااصالت و نجیب موسیقی نواحی لرستان هستند.
کد خبر : 864318

احسان عبدی پور نوازنده برجسته ساز سُرنا در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره زنده یاد «شکرعلی رضایی»، خواننده، شاعر و نوازنده دهل و تنبک که روز گذشته به دیار باقی شتافت، عنوان کرد: خانواده رضایی از پیشکسوتان و بزرگان موسیقی لرستان و شهرستان الشتر هستند.

وی در ادامه افزود: برادران رضایی همت علی، محمد علی، شکرعلی و امیدعلی همه هنرمندان برجسته نواحی در موسیقی لرستان هستند، پدرشان مرحوم حاجی علی رضایی نیز استاد پیشکسوت نوازنده دهل بود. نسل پس از خودشان هم همه نوازندگان خوبی هستند. این خانواده به واسطه مردم دوستی، نجابت و هنرشان جای وسیعی در قلب مردم منطقه باز کرده‌اند.

عبدی‌پور اظهار داشت: از جمله ساز‌هایی که اعضای این خانواده می‌نوازند می‌توان به سُرنا، کمانچه، دهل، تنبک و ... اشاره کرد که جزو ارکان اصلی موسیقی لرستان است، خودم هم به واسطه ارتباط با خانواده رضایی علاقه‌مند به عرصه موسیقی شدم و نه تنها من بلکه خیلی از مردم منطقه چنین خط و مشی‌ای از طریق ارتباط با این خاندان پیدا کردند.

وی همچنین توضیح داد: برادران رضایی آلبوم موسیقی مستقلی هم به نام «سور و سرنا» دهه هفتاد منتشر کرده بودند، حتی چند موسیقی فیلم معروف هم دارند و به حق صاحب سبک بوده و ترانه‌های زیادی به این خانواده منتسب است که جزو ترانه‌های فولک منطقه محسوب می‌شود، در نهایت این را بگویم که کار‌هایی که توسط شکرعلی رضایی و برادرشان تولید شده، همه جزو بدنه موسیقی لرستان است و واقعا تشییع پیکر زنده یاد رضایی روز گذشته با آن هجم انبوه جمعیت نشان داد که چقدر در بین مردم جای دارند، بسیاری از اهالی قلم و هنر به مراسم این هنرمند فقید آمده بودند که من از آنها برای حضورشان تشکر می‌کنم.

عبدی‌پور: «شکرعلی رضایی» راوی با اصالت موسیقی نواحی لرستان بود

عبدی‌پور اظهار داشت: خاطرم است بیست و یکم آذر ماه سال نود و شش با پیگیری‌هایی که بنده و پیمان بزرگ‌نیا انجام دادیم، از جانب خانه موسیقی ایران مراسم تجلیلی در تالار وحدت تهران در قالب جشن سالانه خانه موسیقی برای برادران رضایی برگزار شد، پس از آن هم از سوی انجمن موسیقی لرستان مراسم تجلیلی در همین خطه لرستان برایشان صورت گرفت ولی هیچگاه از سوی صدا و سیما مورد دعوت یا تجلیل قرار نگرفتند.

به گزارش آنا،  زنده‌یاد شکرعلی رضایی متولد ۱۳۲۳ شهرستان الشتر، خواننده، شاعر و نوازنده  دهل و تنبک است که بیش از ۷۰ سال در موسیقی لرستان افتخارآفرینی کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته