دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار وزرای دو کشور اعلام شد

ظرفیت‌ها و علاقه‌مندی ایران و آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

وزیر اقتصاد و رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری آذربایجان با ایران در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور در بخش کشاورزی وجود دارد.
کد خبر : 86428

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی، شاهین مصطفی اف در این دیدار بخش کشاورزی را یکی از حوزه‌های مهم همکاری‌های اقتصادی آذربایجان و ایران عنوان کرد و افزود: برای عملی کردن امکانات موجود در این حوزه گروه کاری کشاورزی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فعالیت می‌کند و نخستین جلسه این گروه نیز در سال 2015 میلادی برگزار شده است.


وی وجود امکانات لازم در زمینه تولید دارو برای گیاهان و حیوانات را مورد اشاره قرار داد و نیز علاقمندی آذربایجان جهت همکاری با ایران در حوزه‌های پنبه‌کاری، پرورش نهال و کسب تجربه کشورمان در زمینه تولید انواع خشکبار را اعلام کرد.


وزیر اقتصاد آذربایجان همچنین اعلام کرد: باکو علاقمند به همکاری در زمینه ایجاد واحدهای تولید انواع خشکبار و نیز دریافت ماشین‌آلات کشاورزی از ایران است.


محمود حجتی نیز وجود امکانات زیاد برای توسعه روابط دو کشور در بخش کشاورزی را اعلام و بر ضرورت استفاده هر چه بیش‌تر از این ظرفیت‌ها برای همکاری دو کشور تاکید کرد.


وزیر جهاد کشاورزی کشورمان افزود: با گسترش همکاری‌های بازرگانی می‌توان به صادرات محصولات کشاورزی تولید مشترک به کشورهای ثالث نایل شد.


وی همچنین علاقمندی کارآفرینان ایرانی فعال در بخش کشاورزی در کشت فراسرزمینی و ایجاد موسسات مشترک تولیدی و سرمایه‌گذاری مشترک در آذربایجان را اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته