دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم خبرداد:

استفاده از فناوری‌های نوین در معرفی محصولات جدید فرهنگی

استفاده از فناوری‌های نوین در معرفی محصولات جدید فرهنگی
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم و دبیر جشنواره ایرانی «فرزند من» گفت: در بحث ایجاد و معرفی فناوری‌های نوین فرهنگی به دنبال اتفاقات جدید هستیم که برای دوره‌های آتی جشنواره ایجاد خواهد شد.
کد خبر : 864178

«مهدی یوسفوندی» مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم و دبیر اولین دوره جشنواره ایرانی «فرزند من» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره فعالیت‌های فناورانه در این جشنواره گفت: به نظرم اگر یک جشنواره از نگاه مراجعه کننده شگفت‌انگیزی خاصی نداشته باشد، پس از چند دوره خسته کننده می‌شود. ما در بحث فناوری به دنبال اتفاقات جدید هستیم، مثل اینکه فناوری‌های نمایشگاهی در جشنواره خرداد ماه سال آینده ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در جشنواره خرداد سال آینده تصمیم داریم تکنولوژی‌های جدید بیاوریم، هم اینکه محصولاتی که فناوری‌های خاص دارند را در ویترین ویژه قرار داده و تسهیلات خرید برای مراجعه کنندگان قائل شویم. البته برای این دوره جشنواره هم درنظر داشتیم که یک سری کارت اعتباری برای خرید محصولاتی با ویژگی‌های خاص ایجاد کنیم منتها امکانش دراین دوره فراهم نشد. بنا داریم برای سال آتی این شرایط را فراهم کنیم تا مردم هم امکان خرید قسطی را داشته باشند.

یوسفوندی با اشاره به اینکه در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم در عرصه فناوری‌های جشنواره هستند، گفت: تمام تلاشمان این است که جشنواره «فرزند من ۲» را با این ویژگی‌ها داشته باشیم، تا افراد بتوانند کالا‌های با کیفیت مطلوب و ارزشمند (به خاطر فناوری‌های خاص) به صورت اقساطی هم تهیه کنند. بنابرای این برنامه از دستور کار خارج نیست و روی آن کار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با یک مقایسه تطبیقی چطور می‌توان شرایط ایران  را در مقایسه با دیگر کشور‌ها بررسی کرد، گفت: ما از لحاظ سطح جهانی خیلی پایین‌تر هستیم و اوضاعمان خوب نیست، دراین زمینه هم اسناد موجود است، شاید حتی در برخی زمینه‌های دیگر هم نتوانیم جبران کنیم، مثلا به لحاظ نوع پوشش ما اصلا فرهنگمان را در مساله پوشش انعکاس نداده‌ایم، (همان پوششی که دویست سال پیش داشتیم با نوآوری‌های زیبا و متریال با کیفیت اگر بخواهیم کار کنیم قیمتی می‌شود که اصلا مردم نمی‌توانند تهیه کنند) بنابراین من به خیلی کشور‌های دیگر دنیا حتی همین کشور‌های آسیایی حسرت می‌خورم که هنوز پوشش رسمی و بومی خود را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته