دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1402 - 13:46

علت روشن نشدن دستگاه آب میوه گیری و نحوه رفع آن

علت روشن نشدن دستگاه آب میوه گیری و نحوه رفع آن
دلایل بسیاری بر روشن نشدن و کار نکردن دستگاه آب میوه گیری دلالت می کند که با رعایت چندین نکته ساده و بررسی آن ها می توانید بدون مراجعه به تعمیر کار علت آن را بیابید و آن ها را برطرف کنید.
کد خبر : 864136

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم  وفناوری آنا، چرا آب میوه گیری شروع به کار نمی کند؟گاهی ممکن است پیش بیاید زمانی که شما دستگاه آب میوه گیری را داخل پریز برق می زنید تا شروع به کار کند، با توقف و کار نکردن دستگاه رو به رو شوید. در این صورت دلایل بسیار ساده ای ایجاد شده است که شما با رعایت کردن آن ها و نیز برطرف نمودن آن ها می توانید دستگاه آب میوه گیری خود را شروع به راه اندازی کنید

اما ممکن است در مواردی نیز مشکلات فنی برای دستگاه ایجاد شده باشد که در این صورت باید به تعمیر کار متخصص در زمینه تعمیر آبمیوه گیری مراجعه نمایید.

به طور کلی روشن نشدن دستگاه آب میوه گیری می تواند دلایل زیر را دارا باشد:

  1. نبود برق در ساختمان
  2. وجود مشکل در پریز برق و اتصالات آن
  3. وجود مشکل در سیم دو شاخه آب میوه گیری
  4. وجود مشکل در دکمه پاور و یا استارت دستگاه آب میوه گیری
  5. وجود مشکل در میکروسوئیچ های دستگاه آب میوه گیری
  6. وجود مشکل در ترموفیوز دستگاه
  7. وجود مشکل در موتور دستگاه و از بین رفتن زغال موتور آب میوه گیری

نبود برق در ساختمان

گاهی ممکن است برق ساختمان شما قطع شده باشد و شما از آن اطلاعی نداشته باشید و یا نیز ممکن است فیوز برق خانه ی شما پریده باشد و متوجه آن نبوده باشید. بنابراین بهتر است در اولین قدم از وجود برق ورودی دستگاه آب میوه گیری اطمینان حاصل نمایید و سپس دستگاه را شروع به کار کنید.

وجود مشکل در پریز برق و اتصالات آن

در مواردی ممکن است اشکال در پریز برق باشد و اتصالات مربوطه در آن نیز دچار عیب شده باشد. پس لازم است تمامی سیم های آن را بررسی نمایید و به رفع ایرادات هر کدام بپردازید.

وجود مشکل در سیم دو شاخه آب میوه گیری

در گذر زمان و استفاده ی مداوم از دستگاه آب میوه گیری ممکن است دو شاخه ی آن دچار ایرادی شده باشد. در این صورت احتمال بروز مشکل و عیب در سیم های آن بسیار زیاد است که باید سیم های جدید و مناسب را جایگزین کنید. در این هنگام تنها با جایگذاری سیم های جدید مشکل حل می شود و می توانید دستگاه آب میوه گیری خود را شروع به کار نمایید.

وجود مشکل در دکمه پاور و یا استارت دستگاه آب میوه گیری

با فشار دادن دکمه ی پاور و یا استارت دستگاه آب میوه گیری، دستگاه شروع به کار می کند. حال ممکن است با فشار دادن این دکمه دستگاه روشن نشود که شما در این هنگام باید این قطعه از دستگاه را بررسی نمایید و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید. البته دکمه ی پاور دستگاه آب میوه گیری بسیار حساس است و شما باید بدون فشار و زور اضافی آن را بررسی نمایید. زیرا ممکن است دچار شکستگی شده باشد و با این کار عیب آن بیشتر شود که در نهایت منجر به هزینه های اضافی تر هم می شود.

 وجود مشکل در میکروسوئیچ های دستگاه آب میوه گیری

هدف از طراحی و نصب میکروسوئیچ دستگاه آب میوه گیری این است که دستگاه در برابر عوامل بیرونی و محرک ها در امان باشد و باعث محافظت از دستگاه شود و به عمر مفید آن بیفزاید.

پس از دلایل دیگری که سبب روشن نشدن دستگاه آب میوه گیری است معیوب بودن میکروسوئیچ دستگاه می باشد که بهتر است میکروسوئیچ مناسب دستگاه آب میوه گیری را تهیه و آن را تعویض کنید. تعویض میکروسوئیچ نیازمند مهارت و علم کافی می باشد پس بهتر است که به تعمیر کار و متخصص مربوطه از نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی مانند همیار ریپیر hamyarrepair.com مراجعه نمایید.

وجود مشکل در ترموفیوز دستگاه

شاید این قطعه از دستگاه آب میوه را به ندرت شنیده باشید زیرا مورد توجه کمتری قرار می گیرد اما ممکن است یکی از دلایل روشن نشدن دستگاه آب میوه گیری باشد.

در واقع ترموفیوز دستگاه آب میوه گیری از قطعات بسیار مهم و ضروری دستگاه می باشد که هدف از طراحی و نصب آن خاموش نمودن دستگاه در صورت داغ شدن موتور و اجزای آن می باشد. البته بررسی این قطعه ی مهم را بر عهده ی تعمیر کاری حرفه ای بگذارید تا از تعمیر آن و یا در مواردی از تعویض آن اطمینان حاصل نمایید و دیگر نگران معیوب بودن این قطعه نباشید.

علت روشن نشدن دستگاه آب میوه گیری و نحوه رفع آن

وجود مشکل در موتور دستگاه و از بین رفتن زغال موتور آب میوه گیری

در گذر زمان به علت فرسوده شدن موتور دستگاه آب میوه گیری ممکن است سبب روشن نشدن دستگاه شود. بعد از بررسی تمامی مواردی که در بالا ذکر شده به بررسی موتور آن بپردازید. موتور دستگاه آب میوه گیری دارای زغال هایی می باشد که در گذر زمان با استفاده ی مداوم و همیشگی آن سبب کوتاه شدن و یا حتی از بین رفتن آن ها باشد. وظیفه ی این زغال ها در موتور دستگاه آب میوه گیری این است که سبب روشن شدن موتور و راه اندازی دستگاه شود. بنابراین بهتر است که با مراجعه به تعمیر کار از میزان مناسب زغال در موتور دستگاه مطمئن شوید. 

حتی ممکن است که موتور دستگاه آب میوه گیری شما سوخته و یا نیم سوز شده باشد. بنابراین باید تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید.

از نکاتی که رعایت کردن آن بسیار ضروری می باشد این است که همیشه بعد از شست و شوی دستگاه آب میوه گیری آن را خشک نمایید و زمانی که دستگاه نم دارد و یا قطراتی از آب بر روی آن مشاهده می شود دستگاه را شروع به راه اندازی نکنید. بدنه ی اصلی دستگاه آب میوه گیری را نیز با پارچه ای خشک، تمیز نمایید و از برخورد مستقیم بدنه با آب جلوگیری نمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته