دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1402 - 12:40

علت از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو

علت از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو
ماشین ظرفشویی دوو دارای دکمه هایی برای انواع و اقسام اعمال شست و شو توسط دستگاه است که با فشار دادن و صادر کردن فرمان به قطعات شست و شو به نحوی آغاز می شود. حال ممکن است که این دکمه ها پس از مدتی از کار بیوفتند پس بهتر است که موارد زیر را بررسی نمایید.
کد خبر : 864115

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چه دلایلی سبب از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو می شود؟ گگپپیک سری دکمه هایی بر روی پنل ماشین ظرفشویی طراحی و نصب شده اند که هر کدام به نحوی عملی از شست و شو را انجام می دهند. حال شما با انتخاب هر دکمه و ارسال فرمان به قطعات آن عمل انجام می شود. از مهم ترین دکمه های موجود در پنل دکمه های روشن شدن و خاموش شدن دستگاه می باشند که در ادامه به بررسی تمامی موارد می پردازیم.

شما در اولین اقدام باید جریان برق ورودی به ماشین ظرفشویی دوو را بررسی کنید.

اگر جریان برق ورودی دستگاه مناسب نباشد و برق لازم به دستگاه نرسد نمی تواند فرمانی که توسط دکمه ها صادر می شود را ماشین ظرفشویی دوو اجرا کند. بنابراین لازم است این مورد را بررسی کنید.

فعال بودن قفل کودک نیز سبب از کار افتادن بقیه ی دکمه های ماشین ظرفشویی دوو می شود.

ممکن است زمانی که توجه فرزندتان به ماشین ظرفشویی دوو جلب می شود شما قفل کودک را فعال نمایید تا از بروز هر گونه مشکل و ایراد توسط فرزندتان در دستگاه جلوگیری نمایید. حال پس از چند ساعت فراموش کرده باشید که قفل کودک فعال شده است بنابراین لازم است که این مورد را بررسی نمایید و در صورت لازم قفل کودک ماشین ظرفشویی دوو را غیر فعال نمایید تا سبب فعال شدن سایر دکمه ها شود.

اصلی ترین علتی که سبب از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو می شود: خرابی تاچ پد ماشین ظرفشویی دوو است.

تاچ پد یک صفحه ی لمسی واقع بر روی ماشین ظرفشویی دوو می باشد که کنترل پنل دستگاه را بر عهده دارد. یعنی فرمان ها و دستورات لازم را به سایر قطعات ماشین ظرفشویی دوو می رساند تا به بهترین شکل ممکن عمل خود را آغاز نماید. حال اگر تاچ پد ماشین ظرفشویی دوو خراب شده باشد و دچار نقصی شده باشد نمی توانید از دکمه های ماشین ظرفشویی به طور درست استفاده نمایید و دستورات به درستی بر روی دستگاه اجرا نمی شود.

خرابی تاچ پد علت های زیادی از جمله نوسانات برق، نفوذ آب و رطوبت و گرما و یا وارد شدن فشار زیادی بر آن می باشد که سبب ایجاد نقص در آن می شود و برای رفع آن باید نمایندگی های مجاز تعمیر و خدمات پس از فروش ظرفشویی دوو مانند نمایندگی ظرفشویی دوو پشتیبان تماس حاصل نمایید.

نکته: اگر تمامی دکمه های ماشین ظرفشویی دوو از کار افتاده باشد ممکن است به علت خرابی پنل ماشین ظرفشویی دوو باشد اما اگر تعدادی از دکمه ها کار نمی کند و فرمان را به قطعات صادر نمی کند پس ممکن است مشکل مربوط به تاچ پد دستگاه باشد.

علت از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو

بنابراین بررسی این نکته کمک شایانی برای پیدا کردن علت از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو می کند.

اگر هر کدام از موارد زیر رخ داد می توان فهمید که علت از تاچ پد ماشین ظرفشویی دوو است:

  • اگر فرمان شروع شست و شو با تاخیر صادر می شود.
  • نمایش ارور های مختلف در برد الکترونیکی دستگاه
  • خاموش شدن ناگهانی و ناقص ماندن عمل شست و شوی ماشین ظرفشویی دوو
  • آبگیری نکردن و یا تخلیه نشدن آب از درون دستگاه

وجود عیب در سیم های موجود در ماشین ظرفشویی دوو

اگر اتصالات سیم های ماشین ظرفشویی دوو دچار ایراد شده باشد که از جمله این مشکلات می توان به از بین رفتن محافظ سیم ها، پیچ و تاب های بسیار در فواصل بین آن ها و نیز از بین رفتن سیم ها در گذر زمان و پوسیدگی آن ها اشاره نمود سبب از کار افتادن دکمه های ماشین ظرفشویی دوو می شود. در واقع این سیم ها با تامین جریان برق ورودی فرمان را از دکمه ها به سایر قطعات می رسانند حال اگر در انجام این عمل دچار مشکل شده باشد ممکن است سایر دکمه های ماشین ظرفشویی دوو عملکرد خود را از دست بدهند و عملی صورت نگیرد. پس بهتر است تمامی اتصالاتی که مربوط به سیم های ماشین ظرفشویی دوو می شود را بررسی نمایید. توصه میشود در صورت عدم تخصص کافی، حتما با نمایندگی های مجاز تعمیرات و خدمات پس از فروش لوازم خانگی دوو مانند دوو پشتیبان daewooposhtiban.com تماس حاصل نمایید.

کثیف شدن و چربی گرفتن ماشین ظرفشویی دوو

از دیگر دلایلی که باعث می شود دکمه های ماشین ظرفشویی دوو به درستی عمل نکند کثیف شدن و چربی گرفتن بر روی دکمه های یا اطراف دکمه های ماشین ظرفشویی دوو می باشد. ماشین ظرفشویی در محیط آشپزخانه که محیطی بسیار چرب می باشد و انواع آلودگی ها از غذاها و ادویه ها پخش می شود نصب می شود حال پس از مدتی استفاده از آن نیز باعث کثیف شدن و چرب شدن می شود. بنابراین لازم است که شما هر چند وقت یک بار آن را با مواد شوینده ی مناسب تمیز کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته