دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1402 - 12:04

علت برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ

علت برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ
برق دار شدن بدنه ی ماشین لباسشویی سامسونگ بسیار خطرناک می باشد که ممکن است سبب برق گرفتگی و در موارد شدید تر و جدی تر سبب سوختگی شود.
کد خبر : 864098

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عوامل مختلفی که سبب برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی می شود چیست؟ دلایل بسیار زیادی برای برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد که بسیار خطرآفرین می باشد و ممکن است علاوه بر خسارت های مالی، جان خویش و خانواده در معرض خطر قرار گیرد. بنابراین در هنگام رو به رو شدن با این مشکل قدم به قدم پیش می رویم تا علت برق دار شدن بدنه ی ماشین لباسشویی سامسونگ را پیدا کنیم.

بهتر است قبل از انجام هر کاری در صورت مشاهده ی برق دار شدن بدنه با استفاده از یک عایق خشک و تمیز دو شاخه ماشین لباسشویی سامسونگ را از پریز برق بکشید.

در اولین اقدام باید از اتصالات داخلی ماشین لباسشویی سامسونگ اطمینان حاصل نمایید.

در ابتدا و قبل از انجام هرکاری لازم است که اتصال ماشین لباسشویی سامسونگ با برق را قطع نمایید. اگر سیم برق در داخل پریز و یا سیم های اتصالی در دو شاخه ماشین لباسشویی سامسونگ دچار پوسیدگی شده باشد و یا روکش محافظ آن از بین رفته باشد سبب جریان برق در قسمت های داخلی و یا بدنه ی ماشین لباسشویی سامسونگ می شود. پس بهتر است که سیم های آن را تعویض نمایید تا از جریان برق اطمینان حاصل نمایید.

در دومین قدم شما باید برد ماشین لباسشویی سامسونگ را بررسی نمایید.

برد ماشین لباسشویی سامسونگ وظیفه ی کنترل و مدیریت عملکرد هر کدام از قطعات دستگاه را دارد. حال زمانی که یکی از قطعات از کار بیوفتد و دچار عیب شود، برد دستگاه به درستی عمل نمی کند و سبب ایجاد مشکل در سایر قطعات و اتصالات می شود. بنابراین ممکن است در این هنگام بدنه و یا دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ دچار وجود برق شده باشند که با احتیاط و دقت کامل عمل کنید.

در سومین قدم لازم است که سیم ارت ماشین لباسشویی سامسونگ را بررسی نمایید.

در اغلب لوازم الکتریکی سیم ارت وجود دارد. در واقع هدف از نصب و طراحی آن این است که برق دستگاه را به زمین منتقل کند و از برق گرفتگی و سوختگی نیز جلوگیری کند. پس زمانی که سیم ارت ماشین لباسشویی سامسونگ به درستی به زمین متصل نباشد، برق از دستگاه خارج نشده و در بدنه باقی می ماند. بنابراین باید از اتصال صحیح این سیم بسیار مهم و البته خطرآفرین اطمینان حاصل نمایید.

هیتر و یا المنت ماشین لباسشویی سامسونگ

از دلایل و عوامل دیگری که سبب وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ می شود فرسودگی و وجود ایراد در هیتر یا المنت دستگاه می باشد. در گذر زمان ممکن است هیتر ماشین لباسشویی دچار ایراد شده باشد که  باید توسط تعمیر کار تعمیر و یا تعویض نمود. دقت نمایید که برای تعمیرات فقط از نمایندگی ها و مراکز مجاز خدمات پس از فروش سامسونگ مانند نمایندگی لباسشویی سامسونگ پشتیبان کمک بگیرید.

در قدم بعدی باید خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی سامسونگ مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

اتصالی در تمام و یا قسمتی از خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی سبب وجود برق در بدنه و یا دیگ ماشین لباسشویی می شود. در واقع وظیفه ی خازن پارازیت گیر این است که از نوسانات شدید برق به داخل دستگاه و برد الکترونیکی جلوگیری کند. حال اگر دچار مشکلی شده باشد نوسانات زیادی از برق وارد ماشین لباسشویی سامسونگ شده است که مورد کنترل خازن نیست و سبب برق دار شدن قسمت و یا تمام ماشین لباسشویی سامسونگ می شود.

خازن پارازیت گیر به نام های نویز گیر و فیلتر برق هم شناخته می شود. 

نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی سامسونگ و برق دار شدن بدنه ی آن

اگر موتور ماشین لباسشویی سامسونگ نیم سوز شده باشد باعث می شود که برق در بدنه دستگاه جریان پیدا کند و سبب به خطر افتادن جان شما شود. پس بهتر است موتور ماشین لباسشویی سامسونگ نیز بررسی شود و تعمیر آن حتما توسط متخصص حرفه ای از نمایندگی های مجاز تعمیرات و خدمات پس از فروش سامسونگ مانند سامسونگ پشتیبان samsungposhtiban.com انجام شود. 

علت برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی سامسونگ

در زیر مواردی بیان می شود که اگر آن ها را رعایت نمایید از بروز این مشکل تا حد زیادی جلوگیری کرده اید:

  • در صورتی که زمان زیادی است از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می کنید حتما دو شاخه ی آن را بررسی و بعد از چندین سال تعویض کنید.
  • هرگاه دست هایتان آغشته به آب می باشد برد الکترونیکی ماشین لباسشویی را لمس نکنید و صبر کنید تا دست هایتان کاملا خشک شود.
  • هیچ گاه وسایل و یا ظروف خیس را روی بدنه ی ماشین لباسشویی سامسونگ قرار ندهید زیرا ممکن است برق دستگاه به بدنه منتقل شود و باعث بروز مشکلات زیاد و جدی ای شود.
  • از محافظ برق مناسبی برای ماشین لباسشویی سامسونگ و هم چنین یخچال های خود استفاده نمایید.
  • مراقب باشید که سیم اتصالی ماشین لباسشویی سامسونگ و پریز برق همیشه خشک باشد و در معرض آب و یا مواد شوینده و یا گرما قرار نگیرد.
  • ماشین لباسشویی سامسونگ را دور از سینک ظرف شویی و یا گاز قرار دهید تا رطوبت و یا گرما سبب انتقال برق به قسمت های مختلف ماشین لباسشویی نشود و از برق گرفتگی و سوختگی تا حد امکان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته