دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1402 - 11:25

وزیر خارجه مالزی به ایران می‌آید

وزیر خارجه مالزی به ایران می‌آید
وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای از سفر وزیر خارجه این کشور به تهران به دعوت همتای ایرانی خبر داد.
کد خبر : 864076

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های مالزی ازجمله «مالایا مِیل» می‌گویند که «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه این کشور به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی، سفری رسمی به تهران خواهد داشت.

آنگونه که از خبر‌ها برمی‌آید، این سفر از امروز ۲۹ مرداد آغاز می‌شود و تا اول شهریور ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود که وزیر خارجه مالزی در این سفر به صورت دوجانبه با امیرعبداللهیان در ادامه گفت‌وگویی که دو طرف در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان در تاریخ پنجم ژوئیه (۱۴ تیر) داشتند،‌ دیدار کند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه مالزی صادر و در مالایا میل منتشر شده است، می‌خوانیم: این سفر نشان‌دهنده تعهد دولت تحت رهبری «داتوک سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر برای تقویت روابط دوجانبه بین مالزی با همه کشور‌ها از جمله ایران است.

همچنین، طبق این بیانیه، انتظار می‌رود که وزرای خارجه دو کشور درباره موضوع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر کنند. علاوه بر این، زامبری قرار است در نشستی با حضور تجار و فعالان اقتصادی شرکت کند.

این نخستین سفر زمبری به ایران از زمان تصدی پست وزارت خارجه مالزی در دوم دسامبر ۲۰۲۲ است و هیئتی از مقام‌های ارشد این وزارتخانه و تجار مالزی وی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته