دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1395 - 12:55

رویدادهای دانشگاهی؛ از حضور رئیس در مراسم عمامه‌گذاری تا جشن‌های روز جوان

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد شهر قدس و با هدف بررسی آسیب‌های فضای مجازی و بهره برداری اصولی کاربران فضای مجازی همایشی با عنوان بررسی آسیب‌های اجتماعی شبکه‌های نوظهور در سالن آمفی تئا‌تر شهید چمران دانشکده فنی مهندسی برگزار شد.
کد خبر : 86392

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همایش بررسی آسیبهای اجتماعی شبکه‌های نوظهور با استقبال گرم دانشجویان مواجه شد و در این همایش دکتر بیوک تاجری از استادان گروه روانشانسی به عنوان سخنران ویژه همایش راهکاری بهره برداری اصولی کاربران، جلوگیری از سوء استفاده کاربران متخلف، رعایت جغرافیای خصوصی و قلمروی فضای مجازی، رعایت الگوهای استاندارد بررسی آئین نامه نحوه استفاده از فضای مجازی، قوانین بهره برداری از امکانات و خدمات فضای مجازی، نحوه پیدایش و ایجاد فضای مجازی، فواید بهره برداری از خدمات الکترونیکی در فضا مجازی وجلوگیری از عوارض نامطلوب فضای مجازی به سخنرانی پرداخت.


در این همایش آسیب‌شناسی فضای مجازی و عوارض آن از اهم مطالبی بود که در همایش به آن پرداخته شد.


ورکشاپ یک روزه اسکیس و راندو در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد آسلامی واحد بوکان
مدیر گروه رشته معماری واحد بوکان گفت: «در این ورکشاپ یک روزه بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان و استادان رشته‌های معماری، عمران و ساختمان شرکت کردند و مدرس این ورکشاپ دکتر حامد مناف‌پور بود.»


امیر کدخدا محمدی افزود: «هدف از برگزاری این ورکشاپ ارتقای سطح علمی آموزشی و مهارت‌های تخصصی دانشجویان در زمینه دانش اسکیس و راندو بوده است.»


این عضو هیات علمی با توجه به دیگر اهداف این برنامه، ادامه داد: «در این ورکشاپ استادان و دانشجویان گروه معماری و عمران حضور داشتند.»


کدخدا محمدی افزود: «این ورکشاب در ۱ روز بصورت عملی برگزار شد و مناف‌پور و مهندس سمیه مردانی از استادان گروه معماری این واحد در این کارگاه تخصصی تمرین‌ها را به همراه توضیحات لازم و نمایش چگونگی ترسیم موارد به طور همزمان با دانشجویان انجام دادند و آثار ترسیمی دانشجویان در معرض دید قرار گرفت.»


جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در خوابگاه دانشجویی خواهران واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس


جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در خوابگاه دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس برگزار شد.


در این مراسم دکتر مهدی بصیرت رئیس واحد با توجه به رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های حضرت علی اکبر (ع) گفت: «حضرت علی اکبر (ع) الگوی بسیار خوبی برای همه جوانان بخصوص مسلمانان است.»


وی با بیان اینکه، جوانی آغاز شکفتن و میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت‌هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد، از این رو ولادت حضرت علی اکبر (ع)؛ جوان‌ترین شهید کربلا، به روز جوان نامگذاری شده است.


سمینار روش‌های اصولی مطالعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان


به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد سمینار روش‌های اصولی مطالعه با حضور استاد محمد انصاری‌زاده از مجموعه کتاب پردازان مشهد (قطب مطالعه و تفکر کشور) برگزار شد.


محمد انصاری‌زاده در این سمینار با آموزش روش‌های اصولی مطالعه گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد ۱۰ میلیون سلول عصبی وجود دارد و هر سلول عصبی توانایی این را دارد که بتواند مانند یک سیستم کامپیو‌تر عمل کند.»


انصاری‌زاده افزود: «مغز انسان می‌تواند در عرض یک ثانیه محاسبه انجام دهد که سریع‌ترین ابر کامپیوتر‌ها هم اگر بخواهند آن را انجام دهند ۱۰۰ سال طول می‌کشد، مغز انسان نامحدود است و هیچ‌گاه پر نمی‌شود و این در صورتی است که ما از حدود یک درصد از توانمندی‌های مغزی خود استفاده می‌کنیم.»


وی بیان کرد: «نیمکره چپ مغز انسان با کلام و ریاضی و خواندن و نوشتن و جزئی نگری فعال است و در مقابل نیمکرهٔ راست مغز انسان با خلاقیت، احساس، تجسم، نقاشی، تصویر و نماد، رنگ و هنر، زیبایی و هارمونی فعال است.»انصاری‌زاده گفت: «کسانی که با نقشه‌های ذهنی کار می‌کنند از نظر ذهنی بسیار فعال هستند و در مهندسی ذهنی ثابت شده که اگر به کاری گفته شود (بعدا الان نه) اراده برای انجام آن ضعیف می‌شود.»


مسابقه ورزشی دارت در خوابگاه دانشجویی بنت الهدای صدر واحد خوی


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوی به مناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه‌های دانشجویی و به منظور ترویج فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی، و تقویت روحیه نشاط و شادمانی و بهره برداری بهینه از اوقات فراغت دانشجویان خوابگاهی، یک دوره مسابقه ورزشی دارت از طرف اداره تربیت بدنی واحد در خوابگاه بنت الهدی صدر با شرکت ۷۴ نفر از دانشجویان برگزار شد.


در این مسابقه پر شور و نشاط ورزشی، پس از رقابت فشرده معصومه پویا مقام اول و مهدیه مرادنژاد مقام دوم و زیبا نیکخو به مقام سوم دست یافتند و در پایان با اهدای جایزه و لوح یاد بود از نفرات بر‌تر مسابقه قدردانی شد.


کانون ادبی سپهری واحد اردبیل «جشنواره بهارانه» را برگزار کرد
کانون ادبی سپهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل جشنواره‌ای بنام «بهارانه» برگزار کرد.


در این جشنواره که مرحله اختتامیه محسوب می‌شد دانشجویان به ارایه نوشته‌های خود در قالب شعر و دل نوشته پرداختند.


در این جشنواره به هشت نفر از دانشجویان منتخب رشته‌های شعر و دل نوشته لوح قدردانی و کارت هدیه از طرف کانون اعطا شد.


برگزاری نشست‌های تخصصی «پا به پای فرزندم» و «با دخترم» در واحد اردبیل
«پابه پای فرزندم» و «با دخترم» عناوین دو نشست تخصصی بین خانواده‌ها و دانشگاه است که در دو روز از طرف کانون دانشگاه و خانواده واحد اردبیل برگزار شد.


در نشست صمیمی «با دخترم»دکتر تکلوی عضو هیات علمی و استاد رشته روان‌شناسی بالینی به ارائه سخنان خود در موضوع تربیت و ارتباط با فرزندان پرداخت و در آخر جلسه به سوالات خانواده‌ها پاسخ گفت.


نشست صمیمی «پا به پای فرزندم» هم با حضور دکتر نظری درباره نحوه ارتباط با فرزندان و نیز مساله ازدواج به بحث و گفت‌وگو نشستند. این نشست در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی برگزار شد و با استقبال خانواده‌ها مواجهه شد.


کانون خانه و دانشگاه واحد اردبیل در راستای پیوند صمیمی بین خانواده‌ها و دانشگاه راه اندازی شده است.


انتخاب کارمند واحد بندرگز به عنوان عضو اصلی شورای اجرایی هلال احمر


کارمند واحد بندرگز به عنوان عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان بندرگز انتخاب شد.


مهندس فاضل جهانشاهی مسئول دفتر حراست واحد بندرگز در چهارمین مجمع انتخابات شورای اجرایی هلال احمر که با شرکت بیش از ۵۰۰ عضو فعال جمعیت هلال احمر برگزار شد به عنوان عضو اصلی شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان بندرگز انتخاب شد.


جهانشاهی اکنون عضو شورای اسلامی بندرگز و هم چنین مدیرعاملی تیم فوتبال ساحلی ملوان را در کارنامه درخشان خود دارد.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده از انتصاب مدیر جدید آموزش واحد خبر داد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محسن عابدی اظهار کرد: «دکتر علی اصغر زارعی مدیر سابق واحد به دلیل مشکلات خانوادگی امکان فعالیت اجرایی را از ایشان گرفت و بنده با استعفایشان موافقت کردم.»


معاون آموزشی واحد آباده گفت: «بنده به نوبه خودم از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ دکتر زارعی در طول تصدی وی در آموزش واحد تشکر و آرزوی سلامتی و توفیق دارم.»


در پایان دکتر عابدی، محمدعلی جعفری از کارکنان با سابقه آموزش را به عنوان مدیر آموزش واحد معرفی کرد و از وی خواست که برنامه ریزی نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار دهند.


محمدعلی جعفری دارای مدرک کار‌شناسی ارشد در رشته مهندسی هسته‌ای است و چندین سال به عنوان کار‌شناس رشته در گروه‌های مختلف آموزشی انجام وظیفه کرده است.


قدردانی از عوامل اجرایی یادواره شهدای دانشجو واحد آباده


جلسه قدردانی از عوامل اجرایی یادواره شهدا و چهلمین روز شهادت شهید حمید قاسم‌پور در واحد آباده برگزار شد.


در این جلسه معاون دانشجویی و فرهنگی واحد با تبریک اعیاد شعبانیه از تمامی همکاران که در برگزاری هرچه بهتر یادواره شهدا و چهلمین روز شهادت شهید حمید قاسم‌پور همکاری کرده‌اند صمیمانه قدردانی کرد.


دکتر آرش زارعیان گفت: «ما به دنبال میزبانی از یک شهید گمنام در دانشگاه هستیم که مقدمات آن صورت گرفته است ان‌شاءالله در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید در این جلسه جاویدی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی گزارشی از روند اجرای مراسم یادواره شهدا بیان کرد و از همکاران که در برگزاری این مراسم همکاری داشته‌اند تشکر کرد.


مقام سوم بسکتبال خواهران استان به دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار رسید


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از درخشش تیم دانشجویان خواهر این دانشگاه در مسابقات قهرمانی استان خراسان‌رضوی داد.


دکتر علی‌اکبر جنّت‌آبادی با توجه به برگزاری مسابقات بسکتبال و آمادگی جسمانی دانشجویان خواهر دانشگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: «در این رقابت‌ها، تیم اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار موفق شد پس از تیم‌های مشهد و نیشابور، در جایگاه سوم استان قرار گیرد.»


وی خاطرنشان کرد: «مسابقات استانی دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحدهای خراسان‌رضوی به‌مدت دو روز و به میزبانی نیشابور برگزار شد.»


بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع) در واحد اسفراین برگزار شد


در بخش شفاهی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت قرآن کریم به روش تحقیق و ترتیل حفظ قرآن کریم (۵، ۱۰، ۲۰، و ۳۰ جزء) جزء سی و سه جزء متوالی و اذان با هم به رقابت پرداختند.


در این دوره از مسابقات قریب به ۲۶۰ نفر دانشجو استاد و کارمند در سطح واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با هم به رقابت پرداختند و ۳۷ نفر به عنوان نفرات بر‌تر هر یک از واحد‌ها به مرحله استانی راه یافتند.


در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور دکتر فیروزنیا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و حجت‌الاسلام یوسفی‌فر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر دارابی سرپرست واحد اسفراین از نفرات بر‌تر با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.


یک روز شاد در واحد اسلام آباد غرب


یاد خدا، تجلیل از ورزشکارن، اجرای نمایش و پخش موسیقی بخش‌های ویژه برنامه اعیاد شعبانیه در واحد اسلام آباد غرب بود.


به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه، ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان ویژه برنامه‌ای در سالن همایش این واحد با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.


کار‌شناس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با تبریک اعیاد شعبانیه و جشن‌های پیش رو گفت: «چیزی که الان در جامعه گم شده و خلاء آن احساس می‌شود آرامش است و آرامش تنها با یاد خدا حاصل می‌شود.»


شکری اظهار کرد: «مال دنیا، پست و مقام، تحصیلات و شغل پر در آمد باعث آرامش نمی‌شود و زمانی آرامش واقعی حاصل می‌شود که خود را به خدا و اهل بیت نزدیک کنیم. پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) آرامش را در حدیث ثقلین برای مردم به یادگار گذاشت که همانا کتاب خدا و عترت اوست که باید مورد توجه قرار گیرد. »


وی گفت: «لازمه ظهور امام زمان (عج) این است که ابتدا خود را بسازیم و بعد منتظر ظهور باشیم.»


بعد از سخنان شکری، پرسش و پاسخ، اجرای تئا‌تر طنز، پخش موسیقی و تجلیل از دانشجویان مختلف ورزش کار برنامه‌های دیگر واحد بود.


حضور رئیس واحد هشتگرد در مراسم عمامه‌گذاری طلاب جوان حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) ساوجبلاغ


در مراسم عمامه گذاری طلاب جوان حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان ساوجبلاغ با حضور آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، حجت الاسلام محمد تقی ناطقی امام جمعه و تولیت حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، حجت‌الاسلام کیائی‌نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.


دکتر سید شاپوررضا شجاعی برای ارج نهادن به این مراسم و تکریم روحانیون هدیه‌ای که شامل مجموعه‌ای از کتب اخلاق روحانیت در منظر حضرت امام خمینی (ره) را برای ۴۰ نفر از طلاب معمم شده تقدیم کرد.


در این مراسم لنکرانی سخنانی را درباره طلبگی و قواعدی که یک طلبه یا روحانی باید در جامعه و تبلیغ دین مبین اسلام رعایت کند ارائه کرد.


در پایان مراسم نیز مراسم معنوی عمامه گذاری ۴۰ طلبه جوان از سوی فاضل لنکرانی و ناطقی امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.


برگزاری نشست علمی با موضوع ویژگی‌های جوان شایسته در آیات و روایات


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت در نشست علمی ویژگی‌های جوان شایسته در آیات و روایات که در سالن جلسات اداری این واحد دانشگاهی برگزار شد با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان درباره مقام و منزلت آن بزرگوار گفت: «حضرت علی اکبر به عنوان یک جوان آگاه و با بصیرت و ولایت مدار، الگویی شایسته و مناسب برای جوانان امروزی است.»


حسن سرایلو تصریح کرد: «این جوان آگاه و رشید با شجاعت هر چه تمام‌تر در صحنه عاشورا درخشید و نشان داد که تا آخرین قطره خون حافظ و پاسدار حریم ولایت و امامت است.»


وی با توجه به رشادت و شهامت جوانان حماسه ساز در هشت سال دفاع مقدس افزود: «جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس نیز حضرت علی اکبر (ع) را به عنوان الگو و اسوه خود قرار دادند و با نثار خون خود ثابت کردند که پشتیبان ولایت و انقلاب اسلامی هستند.»


این عضو هیآت علمی دانشگاه، جوانی را بزرگ‌ترین سرمایه انسانی دانست و اذعان کرد: «تمام کارهای بزرگ و خارق العاده در این سنین اتفاق می‌افتد.»


سرایلو جوانان ایرانی را مایه فخر و مباهات دانسته و آنان را موجب پیشرفت ایران و سکانداران اداره آینده کشور دانست.


نشست صمیمیانه رئیس واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس با مسئولان طرح حامیان ایتام


با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نشست صمیمیانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس با مسئولان طرح حامیان ایتام شهرستان در این برگزار شد.


دکتر مهدی بصیرت درباره طرح ایتام گفت: «اکرام در فرهنگ به معنی نکو داشتن، احسان کردن، گرامی داشتن و خوشرفتاری کردن است. این نام به استناد آیه شریفه: کلا بل لا تکرمون الیتیم تعیین شده است. در واژه اکرام رعایت عزت نفس و کرامت انسانی افراد به خوبی لحاظ شده است.»


وی خاطرنشان کرد: «بیشترین استقبال از این طرح از سوی مردم عزیز کشورمان، در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر انجام می‌شود. اما متاسفانه در بقیه سال این طرح حالت رکود دارد و این واحد دانشگاهی آمادگی کامل برای اجرای این فریضه الهی در طول تمام سال را دارد.»


در ادامه این جلسه، حامیان پیشنهاد و نظر خود را درباره توسعه طرح‏ اکرام ایتام در دانشگاه بیان کردند که مورد استقبال رئیس واحد قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته