دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1395 - 01:46

ادعای عجیب دبکا فایل: جنگنده‌های آمریکایی به کمک ایرانی‌ها رفتند

وب‌سایت دبکافایل، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی اسرائیل مدعی شده است، جنگنده‌های آمریکایی در نبرد سوریه، در یک عملیات به کمک نیروهای ایرانی و سوری حامی بشار اسد در نزدیکی حلب رفته‌اند.
کد خبر : 86384

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این منبع اسرائیلی نوشته است که جنگنده‌های اف 16 آمریکا برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ سوریه در سال 2011، شبه‌نظامیانی را هدف قرار داده‌اند که علیه «نیروهای ایرانی، سوری و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان می‌جنگند.»


این گزارش با وجود ادعای کمک جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای ایرانی، سوری و حزب‌الله لبنان، هیچ گونه اشاره‌ای به جزئیات این کمک و چگونگی آن نکرده است.


بنا به این گزارش، هدف حملات جنگنده‌های آمریکایی «شبه‌نظامیان، مواضع و مسیرهای نقل و انتقال گروه‌های شورشی همچون داعش، جبهه‌النصره و همچنین شورشیان معتدل‌تر حاضر در این منطقه بوده و بدون تردید این حملات، همچون بمباران ارتش روسیه، به رئیس‌جمهوری بشار اسد کمک می‌کند.»


جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به پرواز در آمده و پس از ورود به آسمان سوریه، به استان شمالی این کشور یعنی حلب رفته‌اند.


بنا به این گزارش، این حمله با همکاری نیروی هوایی ارتش روسیه که مقر آن در حمیمیم، در نزدیکی لاذقیه قرار دارد انجام شده است. فرماندهی این عملیات نیز برعهده افسرانی از ارتش آمریکا و روسیه بوده که کار مدیریت این عملیات را از امان، مرکز عمان انجام می‌داده‌اند.


ادعای حمله نیروهای آمریکایی به شبه‌نظامیان مخالف بشار اسد به هدف کمک به نیروهای ایرانی و لبنانی و همچنین دولت بشار اسد، از سوی دبکا فایل در حالی مطرح می‌شود که پیشتر پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که در راستای مفاد توافق آتش‌بس در سوریه، حمله به داعش و جبهه‌النصره که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان گروه‌های تروریستی شناخته می‌شوند، ادامه خواهد داشت.


وب‌سایت دبکا فایل عمدتا به بخش‌های تندروی نظامی و امنیتی اسرائیل نزدیک است. گزارش‌های انتقادی از سیاست باراک اوباما در قبال منطقه خاورمیانه و به ویژه توافق برجام با ایران از جمله خط خبرهایی است که این وب‌سایت خبری در دو سال گذشته به طور خاص به آن پرداخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب