دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صحبت‌های بی پرده «محمود سالاری» درباره ممیزی در تئاتر؛

آقایان دنبال سهم‌شان از انتخابات هستند+ فیلم

آقایان دنبال سهم‌شان از انتخابات هستند+ فیلم
محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که به مناسبت ممیزی در خانه تئاتر برگزار شد، مطالبی درباره ممیزی در تئاتر بیان کرد.
کد خبر : 863585

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دومین شب تئاتر که با عنوان حقوق تئاتر با حضور برخی از مدیران خانه تئاتر ، اعضا و کارگردان تئاتری کشور در خانه تئاتر برگزار شد، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور پیدا کرد.

سالاری در زمان برپایی این جلسه در صحبت هایی عنوان کرد: در طول این چهل سال همین افرادی که دم از سانسور در شرایط فعلی می زنند، خودشان در جاهای مختلف مدیر بودند، اگر می خواهیم سانسور برداشته بشود به خودمان هم نگاه کنیم. کدام اثری در این مملکت و دوره ای که حداقل من هستم به لحاظ اندیشه منهای ماه‌های اغتشاشات و اینکه یک عده باورشان شد قرار است طومار جمهوری اسلامی پیچیده شود، ممیزی شد؟ به خود من رفقای تئاتری می گفتند شرایط برای تئاتر خوب نیست، از این شرایط خارج شو اما من جوابم منفی بود.

وی در ادامه افزود: چه کسانی در همین دوره تئاتر را تعطیل کردند؟ سانسورچی ها تعطیل کردند؟ همین جماعت تئاتر تعطیل کردند؟ از همین امروز ما ممیزی ها را برمی‌داریم، شما فکر می‌کنید چه کارهایی بیرون می آید؟ الان یک عده در تئاتر این مملکت تلاش می کنند با الفاظ رکیک کلامی فروش کنند، با لگد زدن به یک سری مسائل و ژست اپوزوسیون فروش کنند؟

سالاری اظهار داشت: یک عده در این مملکت داریم که دستشان در جیب سفارتخانه‌ها است، زبان فرانسه هم می دانند، دائم سفارت می روند ، نسخه می گیرند و بیرون می آیند، اینها تکلیفشان معلوم است من این را دیده‌ام و نمی توانم ندیده بگیرم. وقتی ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با سند و مدرک تصویر و صدا ارائه می دهد، من نمی توانم آن را کتمان کنم. اسناد را داریم می‌بینیم.

وی در ادامه گفت: شما بازی سیاسی می کنید می خواهید پایداری ها را از بین ببرید، دلیلش هم انتخابات دوره آینده است. هر کدام از دو لایه بالا بیایند دوستانی که با آنها نشست و برخاست داشتند هم بالا می آیند. 

به گزارش آنا، نشست حقوق تئاتر در حالی این هفته در خانه تئاتر برگزار شد که در دور گذشته نیز جنجال هایی را به پا کرد و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی نسبت به این نشست و اظهاراتی که از سوی شهرام گیل آبادی، محمد رحمانی و دیگر هنرمندان و مدیران مطرح شده بود، در مصاحبه ای در خبرگزاری آنا واکنش نشان داده بود.

محمد رحمانیان عضو هیات مدیره کانون کارگردانان در این جلسه نیز مطرح کرد که باور دارد این جلسات به جایی نمی رسد و به همین دلیل صحبتی نمی کند، در حالی که شهرام گیل آبادی برپایی این جلسات را مثمرثمر دانست.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود نیز به نقدی به وضعیت مبهم بودجه تئاتر مطرح کرد و گفت که خانه تئاتر در دوران کرونا با انگیزه کمک به درمان هنرمندانی که دچار کرونا شده بودند، ۷۰۰ میلیون بودجه گرفته و هنوز این پول در حساب است و علاوه بر آن چرا هنوز ۳ میلیارد بودجه خانه تئاتر هم در حساب است؟! 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته