دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1402 - 08:30

آرزومندی:بازیکنان انگیزه بالایی برای درخشش در جام جهانی دارند/ بازگشت حدادی بهترین خبر برای ما بود+ فیلم

آرزومندی:بازیکنان انگیزه بالایی برای درخشش در جام جهانی دارند  بازگشت حدادی بهترین خبر برای ما بود+ فیلم
مربی تیم ملی بسکتبال گفت: اینکه حامد حدادی توانست پس از مصدومیت سنگین دوباره به شرایط مطلوب برسد، بهترین خبر برایمان بود.
کد خبر : 863520

علی آرزومندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط اردوی تیم ملی بسکتبال در روسیه و گرجستان اظهار کرد: ما در روسیه دو بازی دوستانه با آنها انجام دادیم. همه از کیفیت و سطح بالای فنی این تیم  آگاهی دارند. البته هدف ما شناخت بهتر از پانزده بازیکنی بود که به آنجا بُرده بودیم. خوشبختانه تمام بازیکنان به بازی گرفته شدند و هم خبر خوب دیگر در این اردو بود که حامد حدادی پس از مدت‌ها مصدومیت به زمین آمد. البته کاپیتان تیم ملی هنوز با روزهایی که بتواند با صددرصد آمادگی به ما کمک کند فاصله دارد.

دو بازی خیلی خوب با روسیه انجام دادیم

وی افزود: همین که توانست این مصدومیت سنگین و سخت را پشت سر بگذارد و دوباره به فرم بازی کردن برسد خبر بسیار خوبی برایمان بود. بیشتر سعی کردیم کارهایی که در این مدت انجام داده بودیم و همچنین مشکلاتی که در بازی با لبنان داشتیم را برطرف کنیم. دو بازی تاثیرگذار با روسیه انجام دادیم که کمک زیادی کرد تا به شرایط مطلوب‌تری نزدیک شویم.

مربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: پس از پایان اردوی تمرینی روسیه به کشور گرجستان رفتیم و در تورنمنت بین‌المللی این کشور شرکت کردیم. در بازی نخست با مونته‌نگرو با اینکه مقابل آنها شکست خوردیم اما در برخی از دقایق به خصوص کوارتر چهارم توانستیم اختلاف امتیازی که شکل گرفته بود را کاهش دهیم اما باز باختیم. در مجموع این تیم اروپایی سطح خیلی بالایی داشت. در بازی با اردن هم به برتری دست یافتیم و تیم سوم این تورنمنت شدیم. حضور در گرجستان هم تاثیر مفیدی روی بازیکنان ما داشت که با تیم‌های سطح بالا تنه به تنه شوند.

باید با بازی کردن و به چالش کشیدن بازیکنان می‌توانستیم آنها را آزمایش کنیم

آرزومندی در خصوص اینکه چقدر حضور در روسیه و گرجستان به بازیکنان کمک کرد تا بتوانند خودشان را به سطح مدنظر دمیر نزدیک کنند، پاسخ داد: اهداف و شرایط تیم ما به شکلی بود که باید با بازی کردن و به چالش کشیدن بازیکنان در شرایط سخت می‌توانستیم آنها را آزمایش کنیم که در سیستم مدنظر کادرفنی چه نفراتی می‌توانند خودشان را با شرایط هماهنگ کنند. خوشبختانه بازی‌های خوبی بود هر چند که نیاز است چند بازی دوستانه دیگر هم داشته باشیم تا بتوانیم هماهنگی لازم را پیش از حضور در جام جهانی به دست بیاوریم.

وی درباره حضور تیم ملی بسکتبال در تورنمنت چین و بازی با سودان جنوبی و ونزوئلا اظهار کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید هفته آینده دو بازی با سودان جنویی و ونزوئلا در داخل چین انجام دهیم تا پس از آن راهی جام جهانی شویم.

امیدوارم در جام جهانی نتیجه خوبی بگیریم

مربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه عملکرد دمیر را چطور دیده است، عنوان کرد: من مربی و دستیار هاکان دمیر هستم و به همین دلیل هم درباره او اظهار نظری انجام نمی‌دهم. امیدوارم شرایط تیممان طوری باشد تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

بازیکنان انگیزه بالایی برای درخشش دارند

آرزومندی درباره اینکه قول کسب چه نتیجه‌ای را در جام جهانی می‌دهند، گفت: جام جهانی بالاترین سطح رقابتی دنیا است و تیم ما هم یک تیم جوانی محسوب می‌شود.خداراشکر شرایط خوبی داریم و تمرینات خوبی انجام داده‌ایم تا بهترین عملکرد و نتیجه را به دست بیاوریم. چیزی که ما را امیدوار می‌کند این است که خود بازیکنان از انگیزه بالایی برای درخشش برخوردار هستند.

بازگشت حدادی بهترین خبر برایمان بود

وی درباره آخرین شرایط حامد حدادی برای حضور در جام جهانی تصریح کرد: به نظرم اتفاق خوبی بود که حدادی توانست پس از مصدومیت سنگین خیلی زود دوباره به شرایط بازی کردن برسد. در درجه نخست سلامتی او برایمان اهمیت دارد و موضوع دیگر هم اینکه بتواند به فرم خوبی برسد تا در جام جهانی بتوانیم از توانایی‌های فنی بالای این بازیکن بهترین استفاده را ببریم.

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به آینده درخشان امینی در ترکیب تیم ملی گفت: امینی در کنار نفرات دیگر بازیکنانی هستند که خیلی خوب دارند از فرصت و فضای به دست آمده نهایت استفاده را می‌برند و در تیم ملی خوش می‌درخشند. از درخشش امینی خیلی خوشحالم. جوانان مستعدتری هم در تیممان هستند که هر روز بتوانند شرایط بهتری داشته باشند. مطمئنم  در یک یا دو سال آینده خبرهای خوبی از این ستاره خواهیم شنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته