دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1402 - 15:13
مشاور تحصیلی برتر استان یزد در نشست «انتخاب رشته، انتخاب زندگی»:

انتخاب صحیح رشته تحصیلی مهم‌تر از استعداد/ذوق کنار شغل دست‌یافتنی است

انتخاب صحیح رشته تحصیلی مهم‌تر از استعداد ذوق کنار شغل دست‌یافتنی است
مشاور تحصیلی برتر استان یزد گفت: انتخاب درست در رشته تحصیلی مهم‌تر از استعداد است و شکوفایی فرد را به دنبال دارد.
کد خبر : 863334

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش و کارگاه آموزشی توجیهی تسریع و تسهیلگری فرآیند انتخاب رشته با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و کارآفرین برتر، ابوالفضل صادقیان معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حمید حبوباتی عضو هیئت علمی و متخصص مغز و اعصاب، فرزاد فرهودی، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد و محمد اکبرنژاد، مدیر آموزشگاه سرنخ و مشاور تحصیلی برتر و دانش‌آموزان رشته‌های تجربی، ریاضی و علوم‌انسانی در سالن آمفی تئاتر ساختمان سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

مدیر آموزشگاه سرنخ، انتخاب درست رشته تحصیلی را انتخاب تمام زندگی دانست و گفت: دانشجویان پس از گذراندن دو یا سه سال تحصیلی دارای شخصیت جدیدی شده‌اند.

انتخاب صحیح رشته تحصیلی مهم‌تر از استعداد است/ذوق کنار شغل دست‌یافتنی است

وی، کنکور را یک نقطه عطف و دگرگونی برشمرد و اضافه کرد: مهم‌تر از استعداد، انتخاب است و اگر انتخاب درست منجر به شکوفایی استعداد نشود، جز ضرر و اتلاف عمر چیزی عاید فرد نخواهد شد.

این مشاور تحصیلی برتر استان یزد، انتخاب درست رشته تحصیلی را همسو با استعداد فرد دانست و آن را مستقل از زرق و برق دیگران شمرد تا منجر به تأثیرگذاری شود.

اکبرنژاد با هشدار به اینکه دانش‌آموزان باید انتخاب رشته را جدی گرفته و سهل‌انگاری نکنند، ادامه داد: افراد با انتخاب بد سال‌های عمر خود را تلف کرده و موجب عدم اقناع و شوق در شعل خود شده‌اند، این درحالی‌ است که شغل ارمغان درآمد، پرستیژ و زندگی فرد است و شکل‌دهنده ازدواج، زندگی خانوادگی و سیاسی اوست.

وی با تأکید بر خالی شدن صندلی دانشگاه با سپری شدن زمان عنوان کرد: با کم شدن تعداد داوطلبان قبولی راحت‌تر است، بنابراین انتخاب براساس هیجانات سبب افسردگی، بی‌تفاوتی و اختلالات روانی است.

این مشاور تحصیلی برتر استان یزد، عامل مهم برای تصمیم‌های فردی را عقل، عواطف و احساسات برشمرد و توضیح داد: امروز دنیا مشتاق خلّاقیت و بهره‌وری است و کسی که نقش و شخصیت سازگار داشته باشد انسان خلّاق و یگانه در شغل خود است.

این مشاور برتر انتخاب رشته استان یزد، شغل‌ها را درجا یا میدانی، وابسته یا مستقل، ایستا یا پویا، سرمایه‌بر یا بدون سرمایه، حال‌نگر یا آینده‌نگر، انسان مخاطب یا غیرانسان مخاطب و پرریسک یا کم‌ریسک دسته‌بندی کرد و گفت: مشاورین تحصیلی باید مشاورین شغلی هم باشند.

اکبرنژاد، ذوق، عشق، علاقه و کشش احساسی تعریف و شغل، زندگی دوم، درآمد و موقعیت اجتماعی دانست و تشریح کرد: ذوق را می‌توان کنار شغل یافت، اما شغل کنار ذوق به دشواری دست‌یافتنی است.

مدیر آموزشگاه سرنخ در ادامه خطاب به حاضران گفت: شغل را انتخاب کنید نه ذوق، تا در این دوران سخت اقتصادی سرافرازی را برای خود به ارمغان آورید.

اکبرنژاد، این ۱۰ روز باقی‌مانده تا پایان انتخاب رشته را در صورت انتخاب درست، فرصت و برخورد احساسی، تهدید قلمداد کرد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد را به‌واسطه داشتن استادان کارآفرین و نوآور زمینه‌ای خوب برای ورود به بازار کار دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته