دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 18:19

انتشار «چشمان فیلم‌ساز» در مدرسه ملی سینما

مدرسه ملی سینمای ایران کتاب «چشمان فیلم‌ساز» نوشته گوستاوو مرکادو را منتشر می‌کند
کد خبر : 86330

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران، این مدرسه با همکاری دانشگاه تهران و سازمان امور سینمایی در پروژه‌ای با عنوان «مسائل، چالش‌ها و چشم‌انداز توسعه اسلامی و ایرانی صنعت سینمای ایران»، در سال 1394 اقدام به تألیف و ترجمه 40 عنوان کتاب کرده که این کتاب‌ها طی مراسمی در روز 6 دی 94 در محل مدرسه ملی رونمایی شدند.


مدرسه ملی سینمای ایران به طور منظم، این کتاب‌ها را به علاقه‌مندان و هنرآموزان رشته سینما معرفی می‌کند. آثار مورد نظر به زودی توسط مدرسه ملی سینما منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.


سومین کتاب از این مجموعه «چشمان فیلم‌ساز» نوشته گوستاوو مرکادو است که در سال 2010 به تألیف درآمده و اکنون توسط مدرسه ملی سینمای ایران ترجمه شده است.


این کتاب رویکردی جامع در درک و بکارگیری اصول ترکیب‌بندی سینما به خواننده ارائه می‌کند. در واقع این رویکرد جدید کاوشی عمیق و گسترده را در باب یکی از اساسی‌ترین عناصر زبان بصری سینما، یعنی نما مطرح می‌نماید. نویسنده با تمرکز بر اصول ترکیب‌بندی سینمایی و سپس ارزیابی عملکرد روایی هر نما، تصویر روشن‌تری از شرایط مورد نیاز برای ساخت نماهایی که هم از نظر بصری تأثیرگذار باشند و هم از نظر روایی معنادار، در پیش چشمان خواننده ظاهر می‌نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب