دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1402 - 10:26

قنبری: سپاهان برابر ذوب‌آهن بازی سختی دارد/ زیبایی دربی اصفهان دارای اهمیت است

قنبری: سپاهان برابر ذوب‌آهن بازی سختی دارد  زیبایی دربی اصفهان دارای اهمیت است
مربی سابق سپاهان گفت: بحث زیبایی دربی اصفهان و خلق موقعیت در جدال دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن اهمیت زیادی دارد.
کد خبر : 863294

کریم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دربی اصفهان میان تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اظهار داشت: بازی‌های دربی برای هر دو تیم سخت است، مخصوصاً برای تیمی که وضعیت بهتری در جدول دارد چون انتظار از چنین تیم‌هایی کسب پیروزی است و عملاً فشار روانی بیشتری را به همراه دارد. مطمئناً سپاهان در وضعیت بهتری نسبت به ذوب‌آهن قرار دارد ولی این موضوع به تنهایی عامل برتری نخواهد بود. برتری قاطع مقابل تراکتور، شانس این تیم را بیشتر خواهد کرد ولی فراموش نشود ذوب‌آهن هم در هفته اول در خانه ملوان به برتری رسید. بنابراین حریف دست و پا بسته‌ای نیست.

ربیعی مربی کاربلدی است

وی ادامه داد: با آمدن محمد ربیعی به‌ عنوان سرمربی ذوب‌آهن، این تیم وضعیت خوبی نسبت به فصل قبل پیدا کرده است. ذوب‌‌آهن در بازی اول خود موفق شد ملوان را در خانه‌اش شکست دهد و از لحاظ روحی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. ربیعی مربی کاربلدی است و نتایج جالب توجهی با مس رفسنجان گرفت. ربیعی ضمن آنکه مس را به لیگ برتر رساند، فصل به فصل موفق‌تر بود و در نهایت توانست این تیم را به مقام پنجم جدول برساند. بدون شک او می‌تواند با ذوب‌آهن هم نتایج خوبی بگیرد چون تیم‌های او دارای ساختار می‌شوند و برای هر بازی استراتژی قابل قبولی خواهند داشت که نتیجه آن ایستادن در جایگاهی مناسب در جدول رده‌بندی پایان فصل است.

مورایس با سپاهان عملکرد برتری داشت

مربی سابق سپاهان در مورد اینکه در تقابل ژوزه مورایس و محمد ربیعی، بخت پیروزی را با سرمربی خارجی می‌بینید یا داخلی، عنوان کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و نمی‌توان با قطعیت گفت کدام تیم برنده می‌شود. مورایس فصل قبل با سپاهان عملکرد برتری داشت و ربیعی هم مس رفسنجان را به تیمی آماده مبدل کرده بود. جایگاه سپاهان در فصل اخیر برتر از ذوب‌آهن بوده و از لحاظ مهره‌هایی که در ترکیب دارد شرایطش بهتر است. اینکه سپاهان در این سال‌ها جلوتر بوده ملاک اصلی برای برتری نیست چون ذوب‌آهن از پیش باخته نیست و می‌تواند با همه توان بازی کند تا صاحب فرصت شود و حتی بنده باشد. فصل قبل بازی رفت دو تیم در فولادشهر مساوی شد و سپاهان در بازی برگشت به سختی برنده شد. به همین خاطر نمی‌توان پیش از شروع بازی با قطعیت تیم را برنده دانشت.

شانس سپاهان را بیشتر از ذوب‌آهن می‌بینم

قنبری خاطرنشان کرد: در لیگ برتر این فصل ۳ مربی خارجی و ۱۳مربی داخلی داریم. بنابراین در بیشتر هفته‌ها، تقابل سرمربیان خارجی و داخلی رقم می‌خورد. مورایس در تیم‌های بزرگ دنیا مربیگری کرده و ربیعی هم در ایران چنین شرایطی را داشته است. بحث زیبایی دربی اصفهان و خلق موقعیت در جدال دو تیم اهمیت زیادی دارد. بازی سخت و درگیرانه‌ای را شاهد خواهیم بود و خیلی سخت است تا نتیجه این بازی را حدس زد. برخلاف فصول قبلی، هفته اول این دوره از لیگ برتر جذاب و تمشایی از آب درآمد. امیدوارم بازی قشنگی ببینیم و هیچ یک از دو تیم رو به بازی دفاعی و ضدفوتبال نیاورند. امیدوارم بازی هجومی و پر موقعیتی ببینیم و من شانس سپاهان را برای پیروزی بیشتر از ذوب‌آهن می‌بینم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته