دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1402 - 00:05

جنگ سرخ در یادگار امام تبریز؛ تراکتور به دنبال انتقام از پرسپولیس

جنگ سرخ در یادگار امام تبریز؛ تراکتور به دنبال انتقام از پرسپولیس
تراکتور و پرسپولیس مهم‌ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر را برگزار می‌کنند و نتیجه آن برای طرفداران هر دو تیم بسیار پراهمیت است.
کد خبر : 863192

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در چارچوب هفته دوم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۹ فردا در ورزشگاه سهند (یادگار امام) تبریز به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس در هفته نخست نمایش مورد انتظار هواداران را ارائه نکرد، هر چند بازی در غیاب تماشاگران برگزار شد اما امتیازات کامل را در هفته اول گرفت تا یکی از تیم‌های صدرنشین جدول باشد. سرخپوشان پایتخت که در فصل نقل و انتقالات سه مهاجم را از دست دادند و تنها یک بازیکن در خط حمله جذب کردند، با کمبود مهاجم کلاسیک مواجه هستند و این موضوع از دید کارشناسان پنهان نمانده است. مدافع عنوان قهرمانی همچنان به دنبال جذب یک تمام کننده است. فصل پیش هم پرسپولیس در هفته‌های آغازین با چنین مشکلی مواجه بود که یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را خرید اما لوکادیا که درخشش بسیار خوبی داشت قراردادش را بک طرفه فسخ کرد و دیاباته هم بیشتر فصل مصدوم بود. لئاندرو پریرا هم به جای لوکادیا جذب شد اما کیفیت پایینی داشت و و در انتهای فصل پرسپولیس را ترک کرد.

در سمت مقابل تراکتور در فصل نقل و انتقالات با خرید آلوارو خیمنز، امیرحسین حسین زاده،‌ حسین پورحمیدی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، شجاع خلیل زاده، عارف آقاسی، عارف رستمی، محمد نادری، مهدی شیری، محمدرضا شکیب خو، امیررضا جدی و مهدی حسینی ۱۳ بازیکن را به فهرست خود اضافه کرد و محمد عباس زاده، محمدرضا اخباری، مهدی کیانی، هادی محمدی، رضا اسدی، آرش قادری، پوریا آریاکیا، حامد پاکدل، خایمه رومرو گومز، شاهین ثاقبی، ابوالفضل رزاق پور، سجاد دانایی، محمدرضا عباسی و مهدی حقیقت ۱۴ بازیکن جدا شده این تیم بودند تا خانه‌تکانی اساسی در این تیم تبریزی صورت بگیرد و متعاقباً انتظارات هواداران و دیگر اهالی جامعه فوتبال از تراکتور بیشتر شود.

با وجود بالا رفتن سطح توقع از تراکتور اما این تیم در هفته اول برابر سپاهان ناهماهنگ و پر اشتباه ظاهر شد تا شکست سنگینی را متحمل شود. پاکو خمز که فصل قبل از میانه راه به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد ادعا کرده تیم مورد نظرش بسته نشده و باید دید او که فصل قبل توانست تیمی که اصلاً در بستن آن نقشی نداشت را به عنوان چهارم لیگ برتر برساند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، این فصل چه عملکردی خواهد داشت. 

یحیی گل‌محمدی در تنها تقابلی که با همتای اسپانیایی داشت توانست در تبریز، تیم خمز را ۳ بر ۲ مغلوب کند و این بار هم پیروزی می‌خواهد تا ضمن ماندن در کورس قهرمانی، یکی از جدی‌ترین حریفانش را شکست داده باشد. تراکتور در آخرین بازی مغلوب پرسپولیس شده و با گرفتن انتقام شکست بازی قبل ضمن آنکه به جدول لیگ بازمی‌گردد با توجه به برتری مقابل قهرمان فصل پیش، احیا می‌شود و با انگیزه بیشتری به مصاف حریفان می‌رود. دو تیم تا به حال ۵۳ بار مقابل هم ایستاده‌اند که سهم پرسپولیس ۲۶ و تراکتور ۱۱ برتری بوده و ۱۶ بازی با تساوی به پایان رسیده است. باید دید این بار چه نتیجه‌ای میان دو تیم سرخپوش ایران رقم خواهد خورد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته