دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات سومین رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم تشریح شد

جزئیات سومین رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم تشریح شد
نشست مطبوعاتی سومین رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم با حضور مجید مجیدی رئیس این رویداد تشریح شد.
کد خبر : 863155

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سومین رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم عصر امروز، بیست و سوم مرداد ماه در تکیه دزاشیب برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجید مجیدی رئیس این رویداد با ابراز تأسف و عرض تسلیت برای واقعه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: سال قبل به دلیل اتفاقات و مسائلی که رخ داد، فیلم‌ها به حد نصاب نرسید و امکان برگزاری دوره سوم برگزار نشد و امسال به جای دوره چهارم، سومین دوره را برگزاری می‌کنیم. این رویداد را با این نیت شروع کردیم که بتوانیم در مسیر اهداف قیام عاشورا جریان سازی کنیم؛ منش، راه و تفکر حضرت سیدالشهدا و اخلاق حسین و وجه معرفتی و عدالت طلبی امام حسین را به منصه ظهر برسانیم و فقط نظاره گر نباشیم.

وی اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم صرفا به دنبال برگزاری این رویداد باشیم و قطعا از آثار برگزیده حمایت خواهیم کرد. از همه فیلمسازان و هنرمندان به ویژه فیلمسازان جوان نیز دعوت می‌کنم که حتما آثارشان را در این جشنواره ارسال کنند.

مجیدی عنوان کرد: امسال در خدمت فیلمسازان بزرگواری همچون آقایان کمال تبریزی، رضا میرکریمی و آقای بهروز شعیبی هستیم که به ما در بخش محتوایی و اجرایی این رویداد کمک می‌کنند.

محمد رهبر دبیر رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم نیز گفت: فراخوانی که امروز منتشر می‌شود مانند سال گذشته است، فقط متممی به فراخوان سال قبل اضافه کردیم و آن این که در کنار این که ایده‌هایی که سال گذشته ارسال شده را بررسی می‌کنیم کار‌های جدید را هم خواهیم دید.

وی افزود: عزیزانی که ایده خودشان را تا پایان مرداد ماه امسال در سایت جشنواره بارگذاری کنند نیز طرحشان بررسی خواهد شد و در صورت برگزیده شدن، برای تولید به آن‌ها کمک خواهد شد. تغییر دیگر که در فراخوان دادیم این بود که در فراخوان سال گذشته، مدت زمان آثار دریافتی نهایتا تا پنج دقیقه بود، اما امسال دوستان می‌توانند فیلم‌هایی که تا پانزده دقیقه هست نیز ارسال کنند. این تغییراتی است که امسال خواهیم داشت.

رهبر گفت: موضوع اصلی و محوری آن برمبنای شعار «از حسین آموختم» هست. با توجه به نزدیکی آیین پیاده روی اربعین، از آثاری که در فضای پیاده روی اربعین تولید شوند هم استقبال می‌کنیم وان شالله الله بتوانیم در این فضا مثمر ثمر باشیم.

وی افزود: باعث افتخار ماست که موسسه خیریه راه ایمان و عتبه مقدسه حسینی جزو بانیان این رویداد هستند.

در ادامه،بهروز شعیبی کارگردان سینما و مدیر طرح و ایده این رویداد هم عنوان کرد: از مجموعه «تصویر دهم» تشکر می‌کنم که من را پذیرفتند. عنوان این جشنواره و حضور استادان برای من موهبت است. ارتباط و نگاه خوبی که دبیر جشنواره با آقای مجیدی دارند این فضا را ایجاد می‌کند که ابعاد مختلفی درباره امام حسین (ع) و اتفاقات تاریخ زمانه ایشان در این رویداد ببینیم. بخشی از طرح‌ها از سال گذشته به دست ما رسیده اما امیدوارم ایده‌های دیگر هم به دست ما برسد. مقوله تصویر و سینما سال‌ها از اهالی قلم عقب است و به نظرم این فضا می‌تواند ما را به شکوفایی در فضای تصویر نزدیک کند. از نگاه‌های مختلف استقبال می‌کنیم و این اولین قدم ما برای نگاه متفاوت به امام حسین (ع) خواهد بود.

مجیدی درباره خطوط قرمزمحتوایی این رویداد  نیزمطرح کرد: تفسیر سیاسی از این رویداد نداشته باشید، بگذارید آثار بدون هیچ تفسیری حضور پیدا کند بعد درباره خط قرمزها صحبت کنیم در زمان حال هیچ خط قرمزی وجود ندارد، خط قرمز ما تنها این است که در محدوده و تفکر آقا امام حسین (ع) باشیم. ما خودمان را محدود به چیزی نکردیم.

وی گفت: ما فعلاً داریم بذری را می‌پاشیم و می‌خواهیم بستری را برای این فیلم‌ها فراهم کنیم ما می‌خواهیم فتح بابی شود تا یک سری آثار ساخته شود که مسیر باز شود. وقتی صحبت از وقایع تاریخی می‌شود همه ما ذهنمان به سمت خود واقعه می‌رود ولی نسبت به امکانات سینمایی کارهای ما می‌تواند فراتر باشد. مبنای هر آنچه در حادثه کربلا پیش آمده بر اخلاق بوده و این موضوع برای ما اهمیت دارد امیدواریم این رویداد در سال‌های آینده ظرفیتی برای کارهای بلند فراهم کند. این حرکتی است که ما شروع کردیم و قطعاً فعلاً باید در حوزه فیلم‌های کوتاه و مستند حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته