دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1402 - 00:02
نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا:

آزادی پول‌های بلوکه‌شده تأثیر خود را در سفره مردم می‌گذارد/ خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال می‌شود

آزادی پول‌های بلوکه‌شده تأثیر خود را در سفره مردم می‌گذارد  خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال می‌شود
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده کشور در عراق و کره جنوبی از موفقیت‌های سیاست خارجی دولت بود، گفت: به‌زودی تأثیر این مهم در سفره مردم پدیدار خواهد شد.
کد خبر : 863012

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به رویکرد سیاست خارجی دولتِ سیزدهم، گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم، از ابتدا بر گشایش در روابط خارجی با همسایگان معطوف بوده است و مانند دولت قبل، سیاست خارجی خود را بر اساس روابط با چند کشور اروپایی پایه‌گذاری نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: پیمان شانگهای، بریکس، اکو و ارتباط با همسایگان از جمله عربستان نمونه بارزی از تلاش‌های دولت سیزدهم برای تقویت سیاست خارجی است. 

نماینده مردم گرمی در مجلس با بیان اینکه یکی از اقدامات قابل دفاع دولت، مثبت کردن تراز تجاری با همسایگان است، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند منجر به مثبت شدن تراز تجاری با سایر شرکای خارجی ما باشد. آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده کشور در عراق و کره جنوبی یکی از موفقیت‌های سیاست خارجی دولت بود. سیاست خارجی کشور همراه با اقتدار است و به‌زودی تأثیر این مهم در سفره مردم پدیدار خواهد شد.

اسماعیلی با بیان این موضوع که سیاست خارجی دولت در راستای بیان مقام معظم رهبری و خنثی‌سازی تحریم‌ها است، گفت: دولت باید در سیاست خارجی خود به بازار چند صدمیلیونی همسایگان توجه ویژه‌ای داشته باشد و اگر ارتباط کشور با همسایگان و سایر شرکا اقتصادی افزایش پیدا کند، این موضوع منجر به رشد اقتصادی و کاهش تورم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته