دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1402 - 08:16

شرفی: استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند از کورس قهرمانی خارج شوند/ سپاهان با مغانلو تیم خطرناکی است

شرفی: استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند از کورس قهرمانی خارج شوند  سپاهان با مغانلو تیم خطرناکی است
ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: استقلال و پرسپولیس چون هواداران زیادی دارند، نمی‌توانند از کورس قهرمانی خارج شوند.
کد خبر : 862982

اصغر شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: خیلی زود است تا بخواهیم عملکرد تیمی را مورد قضاوت قرار دهیم چون فقط یک هفته از بازی‌ها برگزار شده و تنها می‌توانیم از لحاظ احساسی در مورد تیم‌ها روی همان تک بازی که انجام دادند نظر بدهیم. به نظرم در هفته اول تیم‌های سپاهان و گل‌گهر سیرجان بازی‌های زیبایی را انجام دادند و اگر در دیدارهای بعدی به همین شکل بازی کنند از مدعیان اصلی خواهند بود. این دو تیم به شکلی بازی کردند که به تماشای بازی‌های داخلی علاقه‌مند شدم و بازی‌ها دارای جذابیت شد.

در گذر زمان مدعیان مشخص می‌شوند

وی ادامه داد: تیم‌های استقلال و پرسپولیس چون هواداران زیادی دارند و آنها تیم را به جلو هل می‌دهند، نمی‌توانند از کورس قهرمانی خارج شوند. فشار بیش از حد هواداران به همراه انتقادات منتقدان باعث می‌شود تا هر دو تیم برای آنکه شانس قهرمانی داشته باشند به بهترین شکل بازی کنند. با یک بازی اظهارنظر درباره اینکه کدام تیم مدعی شانس بیشتری دارد اصلاً آسان نیست. تیم‌هایی که باخته‌اند از دور خارج نشده‌اند چون ۲۹ هفته دیگر باقی مانده و فرصت زیادی است تا جبران کرد. به طور معمول عیار تیم‌ها بعد از ۷ تا ۸ هفته مشخص می‌شود و آنهایی که بخت بیشتری برای قهرمانی دارند خرج خود را از دیگر تیم‌ها سوا می‌کنند. به طور کلی هم بعد از چند هفته که از نیم فصل دوم گذشت و یک سوم بازی‌ها باقیمانده بوده، دو تا سه تیم در رقابت جدی برای قهرمانی هستند که باید صبر کرد تا در گذر زمان، مدعیان اصلی خود را نشان دهند.

سپاهان با مغانلو تیم خطرناکی است

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران یادآور شد: اگر سپاهان بتواند در بیشتر بازی‌های خود، مانند دیدار هفته اول برابر تراکتور بازی کند و به پیروزی برسد، سه تا چهار هفته مانده به پایان مسابقات، قهرمانی‌اش را قطعی می‌کند به شرطی که در دیدارهای رودرروی تیم‌های مدعی پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر و تراکتور به این تیم ها اجازه برتری ندهد. خاصیت تیم‌هایی که هوادار زیاد دارند در این است که اگر شروع خوبی هم نداشته باشند به خاطر راضی نگه داشتن طرفداران، به آب و آتش می‌زنند تا امتیازات از دست رفته جبران شود و به اصلاح آب رفته به جوی را بازگردانند. البته سپاهان به خاطر داشتن شهریار مغانلو تیم خطرناکی است و بازی‌هایی که او انجام می‌دهد نه در سطح ارلینگ هالند در منچسترسیتی ولی در اندازه لیگ برتر ما، به همان شکل خوب بازی می‌کند. با وجود چنین بازیکنی باید روی سپاهان خیلی حساب کرد.

بازی‌ها را تعطیل کنند و زیرساخت بسازند

شرفی با انتقاد از اینکه تیم‌های استقلال و پرسپولیس همواره مشکل مالی دارند، تصریح کرد: اعتبار این دو تیم آن قدر بالاست که نباید برای جذب بازیکنان مبالغ زیادی بپردازند و یکی از دلایل بدهی‌های این دو باشگاه، همین بازیکنانی هستند که بی‌دلیل گران شدند. می‌توان دو تا سه سال بازی‌ها را تعطیل کرد و با پولی که به بازیکنان می‌دهند، زیرساخت‌های خوبی ایجاد کرد تا کمبود ورزشگاه استاندارد نداشته باشیم. تیم‌های حاضر در آکادمی‌های استقلال و پرسپولیس هم ساخت و بازیکنان خوبی تولید کرد تا بتوانند پشتوانه تیم اصلی شوند. البته باید الفبای خوب فوتبال را یاد بدهیم نه اینکه الفبای مزخرف یاد داده شود که نتیجه آن نزدیک به ۵۰ سال نرفتن به المپیک شده است. پایه سازی نکردیم و بعد هم از سرمربی ایراد می‌گیریم، ولی بازیکنان ما برای رفتن به المپیک کامل نشده‌اند. الان سپاهان، گل‌گهر و فولاد تیم‌های پایه خوبی دارند و دیگر باشگا‌ه‌ها موفق نیستند. بازیکنان خوب نمی‌سازیم و دلالان هم سود‌های میلیاردی از خرد و فروش بازیکنان می‌گیرند. بازیکنانی که هیچ کدام نه در تیم امید به المپیک رفته‌اند، نه در تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند. بعد ما هم المپیک رفتیم هم قهرمان آسیا شدیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته