دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چالش جدید تام کروز با هوش مصنوعی در «مأموریت غیرممکن»

چالش جدید تام کروز با هوش مصنوعی در «مأموریت غیرممکن»
در قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» اتان هان، با بازی تام کروز، با موانع مختلفی در طول مسیر مواجه می‌شود و جدا از دشمنان همیشگی و شخصیت‌های منفی، پای هوش مصنوعی نیز به این مجموعه باز شده است.
کد خبر : 862954

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در هفته‌هایر اخیر سینمای جهان با اکران فیلم‌های مهمی پر شده است. از اکران «باربی» گرفته تا «اپنهایمر» و انیمیشن‌های جدید تا تازه‌ترین فیلم از مجموعه «مأموریت غیرممکن». هر یک از این فیلم‌ها حال و هوای متفاوتی دارند، اما می‌توانند بیننده را از ابتدا تا پایان درگیر خود کنند.

در این میان فیلم «مأموریت غیرممکن: یادآوری مردگان، بخش اول» که در ۲۱ تیر (۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳) اکران شد، توانست بار دیگر بیننده را مجذوب صحنه‌های اکشن، دلهره‌آور و بدلکاری‌های تام کروز قرار دهد. در این فیلم، اتان هان، با بازی تام کروز، با موانع مختلفی در طول مسیر مواجه می‌شود و جدا از دشمنان همیشگی و شخصیت‌های منفی، پای هوش مصنوعی نیز به این مجموعه باز شده است.

«انتیتی» درواقع یک هوش مصنوعی است که دانش بی حد و مرزی دارد و می‌خواهد دنیا را به تسخیر خود در بیاورد و اتان هان باید تلاش کند که اجازه ندهد این تکنولوژی به دست شخصیت‌های سیاه داستان بیافتد. به تصویر کشیدن یک هوش مصنوعی بد نشان‌دهنده ترسی است که این روزها همزمان با اینکه هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به بخش لاینفکی از زندگی ماست، در سراسر دنیا به وجود آمده است.

با بزرگ شدن و زندگ کردن در دنیایی که در آن فناوری همه جا وجود دارد، نوجوان‌های امروزی در معرض فناوری و پیشرفت‌های هر روز در ادوات و وسایل هوشمند هستند. در حالی که این پیشرفت‌ها زندگی ما را راحت‌تر کرده‌اند، اما در عین حال ما را به فناوری وابسته نموده‌اند. هوش مصنوعی امروز عضو دائمی زندگی روزمره ماست و به ما در انجام کار‌ها کمک می‌کند و در عین حال نگرانی‌های زیادی را درباره پیامد‌های بالقوه استفاده از هوش مصنوعی در همه چیز به وجود آورده است.

یکی از این نگرانی‌ها بی‌حفاظ شدن و آسیب‌پذیری اطلاعات شخصی ماست. هوش مصنوعی کماکان رشد می‌کند و این احتمال وجود دارد که این ماشین‌ها بتوانند روزی از هوش بشری پیشی بگیرند و احتمالاً تمام شغل‌های انسانی را از آن خود کنند. مطالعات نشان داده‌اند که ماشین‌ها می‌توانند دو میلیون شغل در بخش تولید را تا سال ۲۰۲۵ از آن خود کنند و به نظر می‌رسد که احتمالاً هر ربات در امریکا ۳.۳ شغل را تا این زمان از آن خود خواهد کرد.

ظهور هوش مصنوعی باعث رشد قدرت و کارایی شرکت‌ها خواهد شد، اما کار و معاش کارگران را تهدید می‌کند. این می‌تواند منجر به افزایش آمار‌های بیکاری و فقر در دنیا شود و این برخلاف آن چیزی است که قرار بود اتفاق بیفتد. ارتباط بین یک هوش مصنوعی بد در «مأموریت غیرممکن» و ترس‌های ما در آینده کاملاً منطقی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته