دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1402 - 13:03

ماجرای قابل تامل اجاره ورزشگاه آزادی و چالش ۵۲۰ میلیون تومانی سرخابی‌ها

ماجرای قابل تامل اجاره ورزشگاه آزادی و چالش ۵۲۰ میلیون تومانی سرخابی‌ها
سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در حالی از اجاره بهای 520 میلیون تومانی ورزشگاه آزادی برای بازی‌ها خبر داده که مشخص نیست این پول در ازای کدام امکانات است؟
کد خبر : 862918

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، برگزاری بازی تیم های پرسپولیس و آلومینیوم در هفته اول لیگ برتر در ورزشگاه آزادی بیانگر واقعیت هایی از ورزشگاه آزادی شد. اینکه اگر شورای تامین استان تهران با حضور هواداران در این بازی مخالفت کرده به سکوهای ناآماده و بدون صندلی ورزشگاه برمی گردد و خطراتی که می تواند تماشاگران را تهدید کند.

با این حال در اظهار نظری عجیب مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز جمعه در برنامه تلویزیونی مدعی شد که اگر باشگاه پرسپولیس درخواست میزبانی داده بود بخشی از سکوها را برای حضور هوادار آماده می کردند!

موضوعی که به نظر می رسد دور از واقعیت است چرا که اولا تصمیم گیرنده برای حضور هوادار شورای تامین استان است نه شرکت توسعه و تجهیز و درثانی برنامه بازی های لیگ از مدتها قبل مشخص بوده و آیا باشگاهی مثل پرسپولیس به جز ورزشگاه آزادی مگر راه دیگری برای میزبانی از حریفانش دارد که عسگریان عنوان کرد این باشگاه درخواستی برای میزبانی نداده است؟ 

وی در ادامه صحبت هایش عنوان کرد؛ اگر تیم‌ها بخواهند از فضای ورزشگاه، چمن و سکوها استفاده کنند آن هم با حضور هواداران، برای هر بازی باید 520 میلیون تومان اجاره بدهند. این موضوع هم یک چالش دیگر برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، معمولا به طور شفاف عنوان نمی شود میزان تعیین شده برای اجاره ورزشگاه آزادی هر سال بر اساس چه فرایندی بالا می رود و اینکه در ازای این اجاره چه امکاناتی به باشگاه ها و هوادارانشان داده می شود؟

نکته بعدی این است که باشگاهی مثل پرسپولیس هنوز در بحث تبلیغات محیطی تکلیفش را روشن نمی بیند و به همین دلیل برای فصل جدیدی که آغاز شده هنوز قرارداد رسمی با شرکت توسعه و تجهیز امضا نکرده است. طبق قاعده اگر تبلیغات محیطی در اختیار پرسپولیس باشد میزان اجاره با شرایطی که تبلیغات محیطی در اختیار خودش نباشد فرق می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته