دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1402 - 10:04

قدیمی: به ورزشکاران ما هم مثل فوتبالیست‌ها حواله خودرو بدهند/ زشت است قهرمانی آسیا ملاک حضور در هانگژو باشد

قدیمی: به ورزشکاران ما هم مثل فوتبالیست‌ها حواله خودرو بدهند  زشت است قهرمانی آسیا ملاک حضور در هانگژو باشد
رئیس فدراسیون هاکی گفت: با وجود کسب عنوان سومی در جهان تا چه زمانی دیگر باید در اتاق شیشه‌ای باشیم و دیده نشویم.
کد خبر : 862881

بهرام قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص آخرین شرایط تیم ملی هاکی چمنی ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: خوشبختانه برای نخستین بار تیم‌های ملی هاکی آقایان و بانوان چمنی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهند یافت و برای همین آن را به فال نیک می‌گیریم. این رقابت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ۳ تیم برتر به جام جهانی صعود خواهند کرد. رشته چمنی، رشته‌ای نوپا در ایران است و برای همین هم برنامه‌ریزی خوبی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم برای آینده به عناوین خوبی برسیم. تیم بانوان و آقایان اواخر ماه جاری به کشور عمان سفر خواهند کرد.

وی افزود:خداراشکر تا جایی که توانسته‌ایم و از دست ما بر آمده برای ورزشکاران خودمان اردو‌های خوبی تدارک دیده‌ایم تا به شرایط مطلوب آمادگی نزدیک شوند. با توجه به همین اتفاق هم این توقع می‌رود تا بتوانند با عملکردی خوب بین تیم‌های برتر قرار بگیرند. البته هند،پاکستان، مالزی، کره و ژاپن از تیم‌های سطح بالا آسیا در این رشته هستند.

رئیس فدراسیون هاکی درباره آخرین وضعیت مربی چینی- آمریکایی برای حضور در ایران گفت: بنا به دستور ویژه پولادگر معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش به مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج، از طریق وزارت امورخارجه پیگیر این مساله هستند. امیدوارم این مشکل برطرف شود تا بتوانیم از تجارب ارزنده این مربی در کاپ آسیایی و همچنین داخل سالن قهرمانی آسیا استفاده کنیم.

 مربیان ما از لحاظ علم و دانش خودکفا نیستند

قدیمی افزود: از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیر ساخت‌های دیگر کشور‌ها با ما قابل قیاس نیست. باید بگویم مربیان ما از لحاظ علم و دانش خودکفا نیستند و برای همین خیلی نیاز است تا از حضور کنت ول در ایران بیشترین استفاده را ببریم. حتی سلیم خالد پاکستانی نیز با روادید توریستی به ایران آمده و منتظریم تا روادید کاری برایش صادر شود.

چند رشته در ایران وجود دارند که می‌توانند با بودجه اندک سوم دنیا شوند؟

وی با ابراز گلایه از بی توجهی مسئولان به رشته هاکی اظهار کرد: با توجه به بودجه ناچیزی که می‌گیریم یک رقابت نابرابر بین ما و دیگر کشور‌ها وجود دارد. به طوری که پس از عنوان سومی جهان هنوز پاداشی برای نفرات ما در نظر گرفته نشده و باید بدویم تا بتوانیم این معضل را حل کنیم. متاسفانه کمترین توجهات به این رشته می‌شود به طوری که در میان رشته‌های تیمی توانستیم با مدال به ایران بازگردیم. همانطور که برای صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی حواله خودرو دادند برای بازیکنان ما هم همین پاداش در نظر بگیرند. تا چه زمانی دیگر باید در اتاق شیشه‌ای باشیم و دیده نشویم؟ با بودجه اندک سوم دنیا شدیم و چند رشته در ایران وجود دارند که می‌توانند چنین افتخاری به دست بیاورند؟ به عنوان یک کارگر از کارفرمایان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش درخواست دارم ما را هم ببینند. خیلی زشت است برای ما نتیجه قهرمانی آسیا ملاک حضور در مسابقات هانگژو تلقی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته