دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1402 - 09:13

مذاکره فدراسیون شطرنج با مربی روسی برای هدایت دو سوپر استاد بزرگ شطرنج به صورت آنلاین!

مذاکره فدراسیون شطرنج با مربی روسی برای هدایت دو سوپر استاد بزرگ شطرنج به صورت آنلاین!
مسئولان فدراسیون شطرنج بار دیگر برای قبول هدایت تیم ملی با مربی اهل کشور روس وارد مذاکره شده‌اند.
کد خبر : 862840

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در زمان ریاست حسن تامینی بر فدراسیون شطرنج او از مذاکره با یک مربی سرشناس روس برای حضور در ایران خبر داد هر چند که 2 دو ماه پیش تامینی تصمیم گرفت از سمت خود انصراف دهد تا از این‌رو بحث جذب این مربی بسته شود.

پس از آمدن شهرام عظیمی به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج او به این موضوع اشاره کرد که هیچ برنامه‌ای برای استخدام مربی خارجی در ایران ندارند و تنها آمده‌اند تا شرایط را برای برگزاری انتخابات بنا به دستور وزارت ورزش فراهم کنند اما اکنون در آستانه بازی های آسیایی مسئولان این فدراسیون و در راس آن مدیر تیم‌های ملی بار دیگر با ترام نیک روس که در زمان تامینی بحث حضورش مطرح شده بود وارد مذاکره شده‌اند تا بتوانند به صورت برخط یا آنلاین از دانش فنی این مربی استفاده کنند.

در همین رابطه شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره بحث حضور مربی خارجی برای شطرنج‌بازان ایران گفت: ما دو سوپر استاد بزرگ به نام‌های پرهام مقصودلو و سید محمدامین طباطبایی داریم که تقریباً مربی نداریم که بتواند دانشی را به آنها اضافه کند. درباره دیگر نفرات از ظرفیت داخلی استفاده می‌کنیم. 

وی افزود: مدیر تیم‌های ملی در حال مذاکره با مربیان مختلف از جمله ترام نیک روس است هر چند هنوز نتوانسته‌ایم فرد خاصی را برای مقصودلو و طباطبایی برای بازی‌های آسیایی به خدمت بگیریم. تصمیم داریم قرارداد طولانی مدت با مربیان منعقد کنیم تا پس از هانگژو هم از ظرفیت بالای این مربیان استفاده کنیم. البته خیلی سخت است در این شرایط مربی بیاوریم که به شطرنج ما کمک کند، اما باز در تلاشیم. این مربی روس به دنبال این است تا در برنامه‌هایش زمانی را خالی نگه دارد تا بتواند با ما همکاری کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته