دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1402 - 08:38

وفایی: هر نفر دیگری در بخش بانوان می‌رفت جزو نفرات آخر می‌شد/ خانواده گنج‌خانلو هم از او خبر ندارند!

وفایی: هر نفر دیگری در بخش بانوان می‌رفت جزو نفرات آخر می‌شد  خانواده گنج‌خانلو هم از او خبر ندارند!
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: خوشبختانه رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در جریان مسابقات قهرمانی جهان مکاتبات و صحبت‌های خوبی را با مسئولان اتحادیه جهانی دوچرخه سواری انجام داد.
کد خبر : 862829

محمود وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به سهمیه سولداریتی فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری برای کشور ایران اظهار کرد: سهمیه سولداریتی تجهیزاتی است از طرف فدراسیون جهانی به کشور‌های عضو که شامل تجهیزات و لوازم دوچرخه می‌شود. خوشبختانه رئیس فدراسیون ایران هم در داخل مسابقات جهانی مکاتبات و رایزنی‌های خوبی با مسئولان اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری انجام داده تا بتوانیم از این تجهیزات بهره‌مند شویم. درخواست اصلی ما وسایل و تجهیزات دوچرخه‌ها بوده که این خواسته ما با حُسن توجه رییس اتحادیه جهانی همراه بوده و قول داده‌اند در خصوص تجهیزات کمک‌مان کنند. 

می‌‎خواهیم گنج‌خانلو و بچه های دیگرمان را به تیم‌های اروپایی ترانسفر کنیم

وی با اشاره به رایزنی برای حضور رکابزنان ایران برای حضور در تیم‌های اروپایی گفت: در حال رایزنی و مکاتبه هستیم تا بتوانیم رکابزنان را به باشگاه‌های خوب اروپایی انتقال دهیم , از این طریق بتوانند در طول سال مسابقات بین‌المللی بیشتری شرکت کند تا هم به درآمد خوبی برسند و هم به بالارفتن آمادگی‌شان کمک شود.

دنبال مدال‌آوری گنج‌خانلو در داخل قهرمانی جهان نبودیم

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری درباره عملکرد گنج‌خانلو در مسابقات تایم تریل قهرمانی جهان گفت: تنها ملاک حضور بود وگرنه دنبال این نبودیم تا این رکابزن برای ما مدال‌آوری کند. استارت زدن یک ورزشکاری مانند گنج‌خانلو مهم بود تا در داخل رقابت‌ها با بزرگان دنیا مسابقه دهد که در کجای این رشته قرار دارد. همچنین از تور عمان دعوتنامه داریم و قرار است پیش از سفر به هانگژو در این مسابقه شرکت کنیم.

وفایی درباره انتقادات بابت استفاده از پرتوآذر در بخش جاده قهرمانی جهان عنوان کرد: بهترین شخص ما برای حضور در قهرمانی جهان خود پرتوآذر بود واقعا هم حقش بود. اگر نفرات دیگری می‌فرستادیم به طور حتم جزو نفرات پایانی در بخش جاده قرار می‌گرفتند. اینکه دهقان و یزدانی می‌رفتند کسب تجربه کنند اتفاق خوبی بود اما بیشتر دنبال این بودیم تا به امتیاز برسیم. در بخش آقایان دارای شانس کسب سهمیه المپیک هستیم و مساله خیلی مهمی است اما در بانوان این فرصت برایمان وجود ندارد.

وی درباره اینکه چرا دوچرخه‌ای که گنج‌خانلو با آن رکاب زد مربوط به خود رشته تایم تریل نبود، اظهار کرد: دوچرخه استفاده شده گنج‌خانلو در قهرمانی جهان جاده‌ای بود , خود او صلاح را در این دید تا از نوع دوچرخه به دلیل سخت بودن مسیر استفاده کند. 

رکابزن رزرو را به هانگژو می فرستیم

او در مورد اینکه آیا در صورت عدم بازگشت گنج‌خانلو، فرد دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنید یا خیر، پاسخ داد: احتمالا رکابزن رزرو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جایگزین او خواهیم کرد و تکلیف این موضوع نیز تا هفته آینده نهایی می‌شود. برای المپیک هم از آنجایی که سهمیه به کشور تعلق می‌گیرد برای همین بهترین نفر خودمان را به پاریس خواهیم فرستاد.

خانواده گنج‌خانلو هم از او ابراز بی اطلاعی کرده‌اند

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره عدم بازگشت گنج خانلو همراه با رئیس فدراسیون به ایران عنوان کرد: تا امروز هیچ خبری از او نداریم. البته با وزارت ورزش و وزارت خارجه این موضوع در میان گذاشته‌ایم. حتی پس از شنیدن این خبر این موضوع را از خانواده آنها جویا شدیم که آنها هم از آن ابراز بی اطلاعی کردند.

وفایی درباره نبود دو تیم در تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان تصریح کرد: ما در ایران دو تیم DFB و امید نیا ثبت کنتیننتال فدراسیون جهانی هستند و بر همین مبنا هم خود مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کرده‌اند مشکلی با حضور این تیم‌ها نداریم منتهی مراتب اینکه با نفرات جوانتر وارد این رویداد شوند. بالاخره ممکن است هر کشور دیگری هم میزبان شود برنامه خاصی برای تیم‌های شرکت کننده در نظر بگیرد و اکنون هم نظر خود ستاد تور ایران-آذربایجان روی چنین صحبتی است. اگر چنانچه نفرات زیر ۲۵ سال هم به حدنصاب نرسد قطعا باید از ورزشکارانی که سن و سال کمتری نسبت به سایرین دارند باشگاه‌ها استفاده کنند.

بالا رفتن قیمت ارزی مانع حضور باشگاه‌های ایرانی در تورهای اروپایی شده است

وی با اشاره به اینکه بالارفتن هزینه ارزی باعث عدم اعزام باشگاه‌های ایرانی به تور‌های بین‌المللی شده است، پاسخ داد: اکنون تیم‌های امید نیا، مس سونگون و DFB ثبت کنتیننتال هستند هر چند بالارفتن قیمت ارزی مزید بر علت نشده تا نتوانند به تور‌های خوب اروپایی بروند. در گذشته شاید با کمترین هزینه باشگاه‌های ما می‌توانستند به پنج یا ۶ رقابت اروپایی بروند و خوش بدرخشند، اما اکنون چنین مسأله‌ای وجود ندارد. خود تیم‌ها نمی‌توانند از عهده چنین مخارجی بر بیایند. از طرف دیگر هم باید باشگاه‌های ما به تور‌ها دعوت شوند تا با قرار گرفتن در بین سه تیم برتر آسیا هزینه‌ای شامل حالشان نشود. حتی این امکان وجود دارد با تعامل مناسب با کشور‌های برگزار کننده به راحتی دعوتنامه بگیرند و نفرات خودشان را به داخل تورها اعزام کنند. شاید اکنون مقرون به صرفه‌ترین سفر تیم‌های ایرانی به ترکیه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته