دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1402 - 00:02
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ضرورت استمرار کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد

ضرورت استمرار کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روند شکل‌گرفته در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد باید ادامه پیدا کند و دیگر دانشگاه‌ها هم باید از این الگو استفاده کنند.
کد خبر : 862811

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: دانشگاه‌ها باید بیشتر کنشگری سیاسی داشته باشند و در حل کردن مشکلات روز کشور تلاش کنند؛ اما در بهترین حالت آن هم، که در زمان انتخابات است مشارکت دانشجویان و اساتید ۱۰ درصد است.

وی افزود: احساس مسئولیت باید در میان دانشجویان و مسئولان این حوزه افزایش پیدا کند، این موضوع مطالبه مردم و مقام معظم رهبری از قشر فرهیخته کشور است. انتظاری که از دانشگاه‌ها می‌رود آن است که در سرنوشت کشور و جامعه اثر گذار باشند و درتبیین انتخابات پیش‌رو و دعوت از مردم فعال باشند. 

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: روند شکل گرفته در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی این دانشگاه باید ادامه پیدا کند و دیگر دانشگاه‌ها هم باید از این الگو استفاده کنند.

فلاحی خاطر نشان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی مفهومی است که سال‌ها در بیانات رهبر معظم انقلاب نمایان است، پس باید دغدغه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در بین تشکل‌های مذهبی و انقلابی ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب