دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر علوم:

فعالیت‌های قرآنی در سطح اساتید و کارکنان دانشگاه تقویت شود

فعالیت‌های قرآنی در سطح اساتید و کارکنان دانشگاه تقویت شود
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که در ارومیه برگزار شد، گفت: هدف اصلی این جشنواره، تقویت انس و تدبر در قرآن در دانشگاه ها است.
کد خبر : 862769

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری در آغاز سخنان خود در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با تسلیت ایام سوگ اهل‌بیت (ع) اظهار امیدواری کرد: انشا الله تعالی از فیوضات این ایام بهترین بهره را ببریم خاصه از ایام پیش روی، یعنی ایام اربعین در جهت تعالی فرهنگ و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها بهره ببریم.

وی اظهار داشت: هدف اصلی این جشنواره، تقویت انس و تدبر در قرآن در دانشگاه‌ها است؛ انتظار اینکه دانشگاه در این مسیر پیشتاز باشد، انتظار ویژه‌ای نیست. قرآن باید وارد زندگی شود و زندگی ابعاد مختلفی دارد که متناسب با این تنوع ابعاد باید بخش‌های جشنواره را تدارک دید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد: باید سبک زندگی قرآنی را تثبیت و تکثیر کرد. نظامات گرایشی و بینشی را باید در دانشگاه بر این مبنا سامان داد و مسلمان زیستن ممکن نیست جز به قرآن زیستن؛ در این مسیر یکی از اقدامات اساسی تقویت مجموعه‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های قرانی دانشجویی و هدایت تمامی مجموعه‌های دانشجویی به سمت انس با قرآن است.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی در سطح اساتید و کارکنان را نیز باید تکثیر و تقویت کرد؛ در برخی دانشگاه‌ها این مجموعه‌های متشکل وجود دارد، باید آن را به همه دانشگاه‌ها تسری داد و تقویت کرد.

کلانتری اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه تعاملی فرنما در مجموعه وزارت علوم و اتصال تمامی دانشگاه‌ها به ان امکان و فرصت مناسبی را برای ارائه تصویر دقیق از فعالیت‌های قرآنی و راهبری، حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی به دست می‌دهد. این سامانه امکان ارائه "رزومه قرآنی دانشجویان" را دارد. به‌صورت خاص، سامانه جشنواره قرآن و عترت و سامانه پایان‌نامه‌های قرآنی، سامانه کانون‌ها، امکان و فرصت بی‌نظیری برای سیاست‌گذاری و حمایت هدفمند و دقیق از مجموعه‌ها و فعالیت‌های قرآنی فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته