دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دعوت جشنواره بین‌المللی موسیقی چین از یک رهبر ارکستر ایرانی

دعوت جشنواره بین‌المللی موسیقی چین از یک رهبر ارکستر ایرانی
علی رهبری‌، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی برای شرکت در جشنواره بین‌المللی موسیقی در کلان شهر شنژن چین دعوت شد.
کد خبر : 862702

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  کشور چین از علی رهبری آهنگساز و رهبر بین المللی ایرانی برای شرکت در جشنواره بین المللی موسیقی در کلان شهر شنژن «Shenzhen» دعوت به عمل آورد.

جشنواره بین المللی موسیقی کلان شهر شنژن از جمله جشنواره‌های مهم موسیقی در کشور چین است که در آن ده‌ها هنرمند از کشور‌های مختلف شرکت می‌کنند. علی رهبری رهبر دائم میهمان اپرای مارینسکی در روز پنجشنبه ۲۰ مهر در این جشنواره ارکستر سمفونیک شنژن «Shenzhen Symphony orchestra» را با آثاری از دورژاک و چایکوفسکی رهبری می‌کند.

سولیست این کنسرت آقای نیکلاس عپینگر «Niklas Eppinger» نوازنده مشهورآلمانی ویولنسل است.

شهر شنژن که در حال ایجاد موقیت‌های بزرگی در اقتصاد خود است، نتایج شگفت انگیزی نیز در برنامه‌های فرهنگی و خلاقانه خود به دست آورده که جذابیت جدیدی را به این کلان شهر جوان پر جنب و جوش اضافه کرده است.

به گفته مسئولین هدف اصلی تشکیل این جشنواره موسیقی بین المللی پُر کردن شکاف فرهنگی بین کشور‌های مختلف بوده است، برای مثال در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۸۰۰ نوازنده و هنرمند سرشناس از بیش از ۴۰ کشور و منطقه در این رویداد اجرا داشته اند و ۲۱ کنسرت را به مخاطبان محلی ارائه کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که در تابستان سال ۱۳۹۴، علی رهبری به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر فیلهارمونیک چین را که قبلا در پکن رهبری کرده بود به تالار وحت آورد که در کنار نوازندگان ایرانی ۲ شب به اجرای برنامه پرداختند.

علی رهبری تاکنون به چندین جشنواره بین المللی دعوت شده است که از جمله مهترین آن‌ها می‌توان به جشنواره بهاری وین، تابستانی وین، زالسبورگ، لینس، پراگ، براتیسلاوا، هانور، مالاگا، یوهانس بورگ، پرتوریا، بوداپست، مادرید، بارسلونا، بزانسون، مونت کارلو، مانتون، نانت، پالرمو، زاگرب، برنو، کراکا، لیدس، ژنو، هونگ کنگ، کاراکاس، مکزیکوسیتی، درسدن، بروکسل، فلاندرن، سنت پترس بورگ و چندین جشنواره محلی دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته