دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهرداری تهران با افتخار برای امام حسین(ع) هزینه می‌کند

شهرداری تهران با افتخار برای امام حسین(ع) هزینه می‌کند
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: بودجه ما برای برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۲ مشخص، آشکار و منتشر شده است و برای انجام این کار مجوز قانونی داریم و نگرانی نداریم.
کد خبر : 862461

محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: اربعین یک رخداد عظیم مردمی آئینی و تمدن‌ساز است و وقتی که بیش از ۴۵ هزار موکب در مسیر نجف و کربلا در کنار هم قرار می‌گیرند که در خادمی به زائران اباعبدالله از هم سبقت بگیرند، ما هم نباید کاهلی کنیم.

وی تصریح کرد: باید در این خیراتی که در رخداد بزرگ اربعین شکل گرفته است، وظیفه خودمان را نسبت به مردم و زائران امام حسین علیه السلام انجام داده و برای قریب به ۴ میلیون شیعه ایرانی دلباخته اباعبدالله که در مراسم اربعین حضور شرکت می‌کنند خدمت ارائه بدهیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: تقسیم کاری بین جمع شهرداران کلانشهرهای کشور با محوریت وزارت کشور صورت گرفته است که به شهروندان ایرانی و زائران اباعبدالله خدمت کنند.

بودجه شهرداری در اربعین مصوب شورای شهر است

توکلی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: عمده تلاش ما فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است که برای اربعین مورد نیاز است و بالاخره وقتی پروژه حمل و نقل وارد عمل می‌شود باید اقدامات و هماهنگی های لازم انجام شود.

وی در ادامه تأکید کرد: بودجه ما در شهرداری برای برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۲ مشخص، آشکار و منتشر شده است و چیزی نداریم که بخواهیم آن را پنهان کنیم و با افتخار برای امام حسین علیه السلام هزینه می‌کنیم و برای انجام کار مجوز قانونی هم داریم و از اینکه کسی بخواهد با ادبیاتی خاص راجع به بودجه شهرداری تهران برای مراسم اربعین صحبت کند، نگرانی نداریم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: کار برای اباعبدالله افتخار دارد و بودجه ما در مراسم اربعین سال جاری همان مبلغ مصوب شورای اسلامی شهر تهران است و هر چقدر شورا به ما اجازه بدهد و در اختیار ما بگذارد که در این راه هزینه کنیم با افتخار این کار را انجام خواهیم داد.

اعزام ۴۰۰۰ راننده و پاکبان در اربعین امسال از طرف شهرداری 

توکلی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص تعداد نیرو و نفراتی که برای مراسم اربعین ۱۴۰۲ از شهرداری تهران برای خدمتگزاری اعزام می‌شوند، باید بگویم که یک تقسیم کاری است بین ما و سایر شهرداری‌ها در دیگر کلان‌شهرهای کشور و در واقع به میزانی که کلان‌شهرها استقبال کنند و ظرفیت پای کار بیاورند ما می‌توانیم به زائران اربعین خدمت ارائه بدهیم. 

وی اضافه کرد: برای مراسم اربعین امسال  ۲۰۰۰ راننده شامل ۱۰۰۰ راننده و ۱ کمک راننده به همراه هر کدام از رانندگان برای سفر اربعین کار جابجایی زائران امام حسین علیه السلام را انجام می‌دهند و قریب به خمین عدد یعنی ۲۰۰۰ نفر پاکبان نیز باید برای کمک در اربعین بیایند تا بتوانند یک گوشه از کار اربعین را بلند کرده و انجام بدهند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: ما داریم در مورد یک رخداد ۲۵ میلیون نفری که در اربعین و در یک وسعت و چند شهر و عمق استراتژیکی که برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند، صحبت می‌کنیم.

توکلی‌زاده در ادامه یادآور شد: مردم و زائران امام حسین علیه السلام از ما مطالبه دارند و ما هم با افتخار در مراسم اربعین به این عزیزان خدمات مورد نیاز را ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته