فعالیت روابطعمومیها تسهیلکننده اجرای طرحها و برنامههای دانشگاه است
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین روز از شورای هماندیشی مدیران کل روابط عمومی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی سروریمجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابطعمومی و هماهنگی استانها، سیدامیر محجوب مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل روابط عمومی مراکز ۳۱ استان دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز رفاهی تفریحی واحد مشهد برگزار شد.
مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابطعمومی و هماهنگی استانها در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه اداره روابطعمومی در مدیریت فضای رسانهای و تصویرسازی عمومی از دانشگاه گفت: همواره تلاشهای زیادی در راستای نیل به اهداف عالی دانشگاه در واحدهای مختلف سراسر کشور در حال اجراست که شاید بروز بیرونی کمتری داشته باشد.
سروریمجد بیان کرد: نخبگان جامعه در هر استان شامل ائمه جمعه، استانداران، نمایندگان و ... باید با مهمترین اقدامات و طرحهای دانشگاه به خوبی آشنا باشند.
وی افزود: فعالیت روابطعمومیها تسهیلکننده اجرای طرحها و برنامههای دانشگاه است و اطلاعرسانی دقیق و بهموقع با بهرهگیری از ظرافتهای رسانهای میتواند علاوه بر انعکاس فعالیتهای دانشگاه از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.
مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابطعمومی و هماهنگی استانهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ظرفیتهای فراوان بالقوهای در واحدهای استانی موجود بوده که تاکنون نسبت به استفاده حداکثری از آنها غفلت شده است.
سروریمجد تبیین کرد: روابطعمومی میتواند با ایفای نقش خود بهعنوان حلقه ارتباطی واحد با سازمان و جامعه، توجه لازم را به بهرهمندی کامل از این ظرفیتها و شکوفایی آنها جلب کند.
وی با اشاره به تلاش همهجانبه اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همکاران دانشگاهی ما در استانهای مختلف تلاش زیادی را در زمینه تبلیغات و جذب دانشجو داشتهاند که این اقدامات نیازمند انعکاس رسانهای است.
به گفته مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابطعمومی و هماهنگی استانها، از آنجا که روابطعمومیها خود از بدنه دانشگاه هستند، بهخوبی میتوانند نظرات، پیشنهادات و مشکلات کارکنان واحدها را به سازمان مرکزی منتقل کنند.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی هم با ارائه گزارشی از مسائل مطرح شده از سوی مدیران استانی روابطعمومی گفت: روابطعمومیها یکی از پرکارترین بخشهای واحدهای دانشگاهی هستند که به کمک ابزار رسانه نقش مهمی در تحقق اهداف دانشگاه دارند.
سیدامیر محجوب افزود: تبیین درست و دقیق مسائل کلان مورد نظر دانشگاه مانند درآمدزایی غیرشهریهای و طرحهای گوناگونی اعم از پویش، پایش، آموزشهای مهارتی و جذب دستیار آموزشی و هیئت علمی وابسته میتواند به تصویر اجتماعی دانشگاه کمک بسزایی کند.
انتهای پیام/