دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1402 - 14:58

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد
دولت لندن به بهانه قطع دسترسی روسیه به تجهیزات نظامی، تحریم‌هایی را علیه صنایع پهپادی ایران اعمال کرد.
کد خبر : 862182

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه انگلیس از تحریم علیه افراد و شرکت‌های ایرانی خبر داد که در تحقیق، توسعه و تولید پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دخیل هستند.

این بخشی از ۲۵ تحریم جدیدی است که به زعم دولت لندن، توانایی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را برای دسترسی به تجهیزات نظامی خارجی محدود می‌کند.

این تحریم‌ها علاوه بر ایران، شامل افراد و مشاغلی در ترکیه، دوبی، اسلواکی، سوئیس و بلاروس هم می‌شود.

وزارت خارجه انگلیس در بخشی از بیانیه‌ای که به همین منظور صادر کرد، مدعی شد: از نقش بی ثبات کننده ایران در امنیت جهانی ازجمله به واسطه اعمال تحریم علیه تأمین کنندگان پهپاد‌هایی که از سوی روسیه برای هدف قراردادن شهروندان اوکراینی استفاده می‌شود، انتقاد کرده ایم.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مندرج در تارنمای دولت انگلیس، شرکت «پرآور پارس» که سازنده پهپاد و وابسته به دولت معرفی شده به همراه ۷ تن از مدیران آن هدف تحریم های امروز بوده اند. همچنین سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی سپاه پاسداران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران و «علیرضا بلالی» مشاور ارشد فرماندهی این نیرو نیز در میان تحریم شدگان دولت انگلیس قرار دارند.

ایران در حالی مشمول این تحریم‌ها شده که بار‌ها حمایت نظامی از روسیه در صحنه جنگ اوکراین را رد کرده است.

روز گذشته، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران، در سفر به پایتخت ژاپن گفت که تهران «هیچ‌گاه برای به‌کارگیری پهپاد‌ها و یا سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین» امکاناتی در اختیار مسکو قرار نداده است.

وی همچنین تأکید کرد که اوکراین هیچ سندی برای اثبات استفاده از پهپاد‌های ایرانی از سوی روسیه در اختیار ندارد.

به گفته امیرعبداللهیان، جمهوری اسلامی ایران در عالی‌ترین سطح برای توقف جنگ و انجام گفتگو اقدامات فعالانه‌ای به عمل آورده و به تلاش‌ها برای توقف جنگ و تمرکز طرفین بر راه حل سیاسی جهت پایان یافتن این بحران، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته