دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1402 - 14:15
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان مطرح کرد؛

روش‌های نوین آموزشی لازمه تداوم حضور دانشگاه در میدان رقابت

روش‌های نوین آموزشی لازمه تداوم حضور دانشگاه در میدان رقابت
پیام نجفی، استفاده از روش‌های نوین آموزشی را لازمه تداوم حضور دانشگاه در میدان رقابت عنوان کرد.
کد خبر : 862167

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی در نشست شورای تخصصی معاونان آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، توجه به نوآوری‌های آموزشی و استفاده از روش‌های نوین آموزشی را رمز بقا و تداوم حضور قدرتمند در میدان رقابت با سایر مراکز آموزش عالی کشور عنوان کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از وجود عناصر متعهد، مجرب و متخصصی بهره‌مند بوده و این ویژگی موجب پیشرفت و تمایز این دانشگاه نسبت به سایر رقبا شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام ترم جدید بیان کرد: تمرکز و تلاش بیشتر در واحد‌ها و مراکز استان اصفهان درباره جذب و پذیرش برای ترم جدید به‌خصوص رشته‌هایی که در مرز ریزش و کاهش دانشجو هستند مورد انتظار است تا به نقطه مطلوب و پیش‌بینی شده آمار ثبت‌نام برسیم.

نجفی افزود: نکته دیگری که باید مدنظر همکاران در معاونت آموزشی و مهارتی قرار گیرد، اینکه برای درک بهتر دانشجو و نیاز حال حاضر جامعه، استفاده از نوآوری‌ها و روش‌های جدید آموزشی به‌جای روش‌های کاربردی قدیمی از اهمیت ویژه‌ای برای ماندن در میدان رقابت با سایر رقبا برخوردار است، چراکه روش‌های سنتی پاسخگوی ذهن جستجوگر و چالش‌برانگیز جوان امروزی نیست.

وی با اشاره به برگزاری موفق طرح نشاط در استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح نشاط با خصوصیت برگزاری دروس در محیط غیر کلاس و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند کارگاه‌های آموزشی، نمایش فیلم، کرسی‌های آزاداندیشی، جلسات پرسش و پاسخ و ... ازجمله نوآوری‌های آموزشی بود که علاوه بر کسب رضایت حداکثری دانشجویان از اجرای طرح توانست در دستیابی دانشگاه به اهداف موردنظر آموزشی و فرهنگی کمک کند.

در حاشیه این نشست از خدمات محمد لطیفی معاون سابق آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دوران مسئولیتش تقدیر و با اهدای لوح یادبود از تلاش‌های سی ساله حسین سلیمانی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته