دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 14:13

عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان تهران کلید خورد

عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان تهران از محل اعتبارات تبصره 5 صندوق توسعه ملی با اعتباری به مبلغ 544 میلیارد ریال کلید خورد.
کد خبر : 86211

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، با توجه به مطالعه‌های مشاوران برای آبرسانی به روستاهای استان تهران با اهداف توسعه پایدار آب در روستاها از نظر فنی و اجتماعی، زیست محیطی و تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، پروژه‌های 12 مجتمع آبرسانی در استان تهران آغاز شد.


این مجتمع‌ها شامل مجتمع آبرسانی کوثر شهرستان‌های ملارد، شهریار، رباط کریم، مجتمع آبرسانی صنیع خانی شهرستان تهران و مجتمع آبرسانی شهید تهرانی در شهرستان ری، مجتمع آبرسانی قشلاق، ابراهیم آباد، آلوئک، ارمبویه، کهریزک پاکدشت و مجتمع آبرسانی جامکاران و شهید مطهری پیشوا، مجتمع آبرسانی شهید بهشتی ورامین و مجتمع آبرسانی مهاباد فیروزکوه است.


همچنین احداث خط انتقال و شبکه توزیع 177 کیلومتر، احداث مخازن زمینی به حجم 13 هزار و 500 مترمکعب و هوایی یک هزار و 500 مترمکعب، سامانه گندزدایی حفاظت فیزیکی و پدافند غیرعامل 28 مورد، خرید دو دستگاه تانکر آبرسانی، احداث سامانه تله‌متری و دیزل ژنراتور از دیگر طرح‌های این برنامه استانی است.


با اتمام این پروژه‌ها 110 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار با توجه به استانداردهای WHO (سازمان بهداشت جهانی) بهره‌مند می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته