دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاسین محمدی*

صداوسیما و اصرار بر ادامه سیاست میلی تا کجا؟

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان صداوسیما درحالی امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی این سازمان برگزار شد که ظاهرا مجموعه روابط‌عمومی این سازمان چندان علاقه‌ای به تغییر در روش‌ها و سیاست‌هایش ندارد.
کد خبر : 86206

روابط‌عمومی سازمان صداوسیما که علاقه شدیدی هم برای استفاده از عنوان «رسانه ملی» برای سازمان متبوعش دارد، در اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای و توجیه‌ناپذیر، درحالی که از خبرنگار خبرگزاری آنا برای حضور و پوشش این مراسم دعوت کرده بود، عصر روز گذشته با یک تماس تلفنی ساده این دعوت را لغو کرد!


مسئول تماس‌گیرنده دلیل این اقدام را شلوغ بودن برنامه و جا نبودن برای همه رسانه‌ها عنوان کرده و پرواضح است که هیچ توضیحی هم نداده که رسانه‌های حذف‌شده را چگونه انتخاب فرموده‌اند؛ به‌شیوه از یک کنار، قرعه‌کشی، هرکسی با ما دوست‌تر است یا چه؟


البته این ماجرا هرچه بود برای ما لااقل تعجب‌برانگیز نبود؛ چرا که در سازمان عریض و طویلی که رفتار میلی در آن نهادینه شده، هرچقدر هم بخواهد بر پیشانی‌اش برچسب ملی بچسباند، آن پیشانی عرق‌کرده از شرم در برابر ملت پذیرای هیچ چسبی نخواهد بود.


به‌راستی از سازمانی که پشت رفتار توهین‌آمیز و تحقیرکننده مجری‌اش می‌ایستد و در فاصله 24 ساعت آنتن گران‌قیمت و کم‌مخاطبش را باز در اختیارش می‌گذارد تا کند آنچه کند و گوید آنچه گوید، چه انتظاری می‌شود داشت؟ هیچ.


امیدواریم رئیس تازه‌ معارفه‌شده بتواند لااقل عرق شرم از پیشانی این سازمان بگیرد و این ممکن نیست جز در بازنگری در رویه‌ها و سیاست‌های میلی زیرمجموعه‌هایی که روابط‌عمومی از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ است.


* دبیر گروه فرهنگی خبرگزاری آنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب