دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون رفاه اجتماعی وزیرکار در گفت‌وگو با آنا:

تطبیق سفره مردم با سال ۱۴۰۱ اقدامی عالی نیست؛ منصفانه است!

تطبیق سفره مردم با سال ۱۴۰۱ اقدامی عالی نیست؛ منصفانه است!
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای بهبود وضعیت سفره و معیشت مردم هر چه به سال‌های دورتر برگردیم بدون تردید شرایط بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.
کد خبر : 861913

علیرضا عسگریان معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا با موضوع اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: بودجه پرداخت یارانه سالانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است که با افزایش اعتبار ۱۲۰ هزارتومانی به یارانه کالابرگی مردم نیاز به ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر داریم.

وی افزود: پیش‌بینی رقم ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اعتبار ۱۲۰ هزارتومانی به‌حساب کالابرگ الکترونیکی یارانه بگیران به فرض اینکه صد درصد افراد از این اعتبار استفاده می‌کنند، تعیین‌شده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی با اینکه با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک سفره خانوار به کدام سال شبیه می‌شود، تصریح کرد: فهرست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک برای ۱۱ قلم کالا (سبد کالا)ازجمله برنج، قند و شکر، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن مایع، ماکارونی، ماست کم‌چرب، شیر کم‌چرب، پنیر UF و تخم‌مرغ قیمت پایه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است تا مردم بتوانند با استفاده از این طرح کالابرگ الکترونیک وضعیت سفره خود را بهبود ببخشند.

کالابرگ

وی افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۱ قلم کالایی به عنوان سبد کالایی در این طرح که مشمول اجرای این طرح می‌شود شبیه سال ۱۴۰۱ خواهد شد، اما اگر بخواهند از سایر کالا‌هایی که در این لیست قرار ندارد نیاز به پرداخت هزینه برمبنای بودجه خانوار و توان اقتصادی آن‌ها دارد.

عسگریان ادامه داد: این ۱۱ قلم کالا از سوی انستیتو تغذیه ایران برای مؤثر بودن در سلامت و کیفیت زندگی تائید شده است بنابراین طرح کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای اجرایی کردیم تا مردم اعتبار بخش یارانه را صرف سایر هزینه‌های زندگی به‌غیراز خرید مواد غذایی نکنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که آیا سال ۱۴۰۱ بهترین سال بود تا ملاک بهبود وضعیت سفره مردم شود، گفت: طبیعتاً هر چه بتوانیم سفره مردم را به سال‌های دورتر شبیه کنیم شرایط سلامت و معیشت مردم بهتر خواهد شد، ولی مسئله این است که برای تحقق این امر نیاز به منابع مالی بیشتری داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر توان مالی دولت به همین میزان است و صرفاً توانسته ۲۰۰ هزار تومان از کل یارانه افراد به ازای هر نفر را تأمین کند. تلاش کردیم تا با همین میزان از منابع بهترین نقطه را برای هدف‌گذاری درزمینهٔ تأمین سلامت سفره مردم شناسایی کنیم.

عسگریان تأکید کرد که تطبیق سفره مردم با سال ۱۴۰۱ اقدام عالی نیست، ولی با توجه به شرایط منصفانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته